Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors to enhance tourist’s ecotourism loyalty, an empirical study in Viet Nam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63534858" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63534858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.webology.org/abstract.php?id=620" target="_blank" >https://www.webology.org/abstract.php?id=620</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14704/WEB/V18SI05/WEB18257" target="_blank" >10.14704/WEB/V18SI05/WEB18257</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors to enhance tourist’s ecotourism loyalty, an empirical study in Viet Nam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to fulfill the gaps in the literature, this research aims to develop and test a model for tourist’s ecotourism loyalty and eWOM. This research is different from the previous research since the research model integrates the expectation confirmation theory and the theory of planned behavior. Accordingly, this study contributes to the literature by creating the possibility to explore how tourist’s ecotourism loyalty and eWOM are greatly influenced by tourism experience, which aligns with previous research findings. This research will emphasize the tourist’s ecotourism satisfaction and personal behavior intentions. Therefore, this study is the first of its kind to the study’s theoretical contribution through a model to enhance understanding of tourist’s ecotourism loyalty and eWOM in Vietnam. The research findings tell us that developing entertainment services, fun learning, and emotional experience influenced tourists’ ecotourism loyalty and eWOM in Vietnam. The government agencies and ecotourism managers should also emphasize these factors when implementing strategies and policies to enhance ecotourism. © 2021

  • Název v anglickém jazyce

    Factors to enhance tourist’s ecotourism loyalty, an empirical study in Viet Nam

  • Popis výsledku anglicky

    In order to fulfill the gaps in the literature, this research aims to develop and test a model for tourist’s ecotourism loyalty and eWOM. This research is different from the previous research since the research model integrates the expectation confirmation theory and the theory of planned behavior. Accordingly, this study contributes to the literature by creating the possibility to explore how tourist’s ecotourism loyalty and eWOM are greatly influenced by tourism experience, which aligns with previous research findings. This research will emphasize the tourist’s ecotourism satisfaction and personal behavior intentions. Therefore, this study is the first of its kind to the study’s theoretical contribution through a model to enhance understanding of tourist’s ecotourism loyalty and eWOM in Vietnam. The research findings tell us that developing entertainment services, fun learning, and emotional experience influenced tourists’ ecotourism loyalty and eWOM in Vietnam. The government agencies and ecotourism managers should also emphasize these factors when implementing strategies and policies to enhance ecotourism. © 2021

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Webology

  • ISSN

    1735-188X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Sp. Issue

  • Stát vydavatele periodika

    IR - Íránská islámská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    727-737

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119676014