Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors affecting ecotourism loyalty with the moderating role of social influence - Empirical evidence in Vietnam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63549039" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63549039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://gtg.webhost.uoradea.ro/PDF/GTG-3-2022/gtg.43314-908.pdf" target="_blank" >https://gtg.webhost.uoradea.ro/PDF/GTG-3-2022/gtg.43314-908.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30892/gtg.43314-908" target="_blank" >10.30892/gtg.43314-908</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors affecting ecotourism loyalty with the moderating role of social influence - Empirical evidence in Vietnam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today, ecotourism has become more common and attractive for tourists who love to explore nature and experience the cultural heritage. In the 4.0 age of technology, social networking not only helps visitors find suitable destinations to visit easily but also provides visitors with a place to leave comments or reviews after the trips. This study aims to qualify the relationships between electronic-worth-of-mouth (eWOM), social influence (SI), destination image (DI), tourist satisfaction (SAT), and ecotourism loyalty (EL). The study applied the PLS-SEM model to estimate 499 observations at ecotourism sites in Vietnam as empirical evidence. The research results show that all the factors in the research model have positive and significant effects on EL. In particular, DI and SAT, directly and indirectly, affect EL; while eWOM and SI only have direct effects on EL. Additionally, it was found that the effect of eWOM on EL increased with the moderating role of SI.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors affecting ecotourism loyalty with the moderating role of social influence - Empirical evidence in Vietnam

  • Popis výsledku anglicky

    Today, ecotourism has become more common and attractive for tourists who love to explore nature and experience the cultural heritage. In the 4.0 age of technology, social networking not only helps visitors find suitable destinations to visit easily but also provides visitors with a place to leave comments or reviews after the trips. This study aims to qualify the relationships between electronic-worth-of-mouth (eWOM), social influence (SI), destination image (DI), tourist satisfaction (SAT), and ecotourism loyalty (EL). The study applied the PLS-SEM model to estimate 499 observations at ecotourism sites in Vietnam as empirical evidence. The research results show that all the factors in the research model have positive and significant effects on EL. In particular, DI and SAT, directly and indirectly, affect EL; while eWOM and SI only have direct effects on EL. Additionally, it was found that the effect of eWOM on EL increased with the moderating role of SI.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geojournal of Tourism and Geosites

  • ISSN

    2065-1198

  • e-ISSN

    2065-0817

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    946-954

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138804903