Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating the Antecedents of Ecotourism and Destination Loyalty Among Vietnamese Tourists: An Expectation–Confirmation Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63565118" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63565118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09721509231174740" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09721509231174740</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/09721509231174740" target="_blank" >10.1177/09721509231174740</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating the Antecedents of Ecotourism and Destination Loyalty Among Vietnamese Tourists: An Expectation–Confirmation Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    What makes tourists revisit a particular destination? Contemporary researchers have approached this problem through the lenses of various operant conditioning models. The current study explores the dimensions of ecotourism and destination loyalty anchoring on the expectation-confirmation theory. The findings confirm that factors like destination image, tourist satisfaction and tourist experience significantly predict destination and ecotourism loyalty. The investigation firstly employs a CFA model with a marker to inspect correlations among the latent variables. After the constructs are validated through the CFA procedure, a series of Hierarchical Regressions are introduced to test the hypotheses formulated. The empirical observations approve of all direct and indirect pathways in the Structural Equation Model. For the purpose of the study, 522 Vietnamese tourists who travelled to the Czech Republic for tourism were recruited. The examination has profound marketing implications for ecotourism businesses and DMOs to improve upon their delivery models.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating the Antecedents of Ecotourism and Destination Loyalty Among Vietnamese Tourists: An Expectation–Confirmation Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    What makes tourists revisit a particular destination? Contemporary researchers have approached this problem through the lenses of various operant conditioning models. The current study explores the dimensions of ecotourism and destination loyalty anchoring on the expectation-confirmation theory. The findings confirm that factors like destination image, tourist satisfaction and tourist experience significantly predict destination and ecotourism loyalty. The investigation firstly employs a CFA model with a marker to inspect correlations among the latent variables. After the constructs are validated through the CFA procedure, a series of Hierarchical Regressions are introduced to test the hypotheses formulated. The empirical observations approve of all direct and indirect pathways in the Structural Equation Model. For the purpose of the study, 522 Vietnamese tourists who travelled to the Czech Republic for tourism were recruited. The examination has profound marketing implications for ecotourism businesses and DMOs to improve upon their delivery models.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Global Business Review

  • ISSN

    0972-1509

  • e-ISSN

    0973-0664

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001016251200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85164171849