Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspects of derogatory word-of-mouth interaction through social media networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63535138" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63535138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aspects of derogatory word-of-mouth interaction through social media networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, as customers frequently switch to social media websites to share their customer experience, the purpose of this study is to understand the impact of their harmful word-of-mouth contact through social media sites following a bad experience. While several studies have looked at electronic word-of-mouth communication, studies on negative word-of-mouth interaction using social media channels remain limited. Building on the principle of cognitive dissonance and the theory of social assistance, the research indicates and scientifically explores the role of contextual, human, and social networking influences. To evaluate the motivations of the consumers to engage in derogatory word-of-mouth contact through social networking sites. We used the self-reported longitudinal survey to collect answers from 206 online shoppers. The results offer managers useful information in developing responsive website-care interventions for derogatory word-of-mouth interaction on social media platforms.

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of derogatory word-of-mouth interaction through social media networks

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, as customers frequently switch to social media websites to share their customer experience, the purpose of this study is to understand the impact of their harmful word-of-mouth contact through social media sites following a bad experience. While several studies have looked at electronic word-of-mouth communication, studies on negative word-of-mouth interaction using social media channels remain limited. Building on the principle of cognitive dissonance and the theory of social assistance, the research indicates and scientifically explores the role of contextual, human, and social networking influences. To evaluate the motivations of the consumers to engage in derogatory word-of-mouth contact through social networking sites. We used the self-reported longitudinal survey to collect answers from 206 online shoppers. The results offer managers useful information in developing responsive website-care interventions for derogatory word-of-mouth interaction on social media platforms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    25th European Scientific Conference of Doctoral Students PEFnet 2021

  • ISBN

    978-80-7509-811-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    145-169

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku