SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL: OPINION OF CUSTOMERS TO SENSORY STIMULI IN STORE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63536178" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63536178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL: OPINION OF CUSTOMERS TO SENSORY STIMULI IN STORE
Popis výsledku v původním jazyce
In present is very important to differentiate from competitors. For retails there are other option how to differentiate except price and range of goods. These retails can be differentiated by using sensory marketing. Sensory marketing is for affecting on customer’s senses and trying to persuade him to make a purchase. This paper is focusing on opinion of customers to sensory stimuli in store by doing focus group with 7 participants. These participants were answering and discussing different questions about tools which can affect their senses in retails with non-food range of goods. Research was divided into 5 parts (every sense has different part). From results can be said that sensory marketing can influence customer in positive and negative way, so marketeers need to use right tools.
Název v anglickém jazyce
SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL: OPINION OF CUSTOMERS TO SENSORY STIMULI IN STORE
Popis výsledku anglicky
In present is very important to differentiate from competitors. For retails there are other option how to differentiate except price and range of goods. These retails can be differentiated by using sensory marketing. Sensory marketing is for affecting on customer’s senses and trying to persuade him to make a purchase. This paper is focusing on opinion of customers to sensory stimuli in store by doing focus group with 7 participants. These participants were answering and discussing different questions about tools which can affect their senses in retails with non-food range of goods. Research was divided into 5 parts (every sense has different part). From results can be said that sensory marketing can influence customer in positive and negative way, so marketeers need to use right tools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2021 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-87952-35-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
100-108
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
22. 12. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—