Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL: OPINION OF CUSTOMERS TO SENSORY STIMULI IN STORE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63536178" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63536178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL: OPINION OF CUSTOMERS TO SENSORY STIMULI IN STORE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In present is very important to differentiate from competitors. For retails there are other option how to differentiate except price and range of goods. These retails can be differentiated by using sensory marketing. Sensory marketing is for affecting on customer’s senses and trying to persuade him to make a purchase. This paper is focusing on opinion of customers to sensory stimuli in store by doing focus group with 7 participants. These participants were answering and discussing different questions about tools which can affect their senses in retails with non-food range of goods. Research was divided into 5 parts (every sense has different part). From results can be said that sensory marketing can influence customer in positive and negative way, so marketeers need to use right tools.

  • Název v anglickém jazyce

    SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL: OPINION OF CUSTOMERS TO SENSORY STIMULI IN STORE

  • Popis výsledku anglicky

    In present is very important to differentiate from competitors. For retails there are other option how to differentiate except price and range of goods. These retails can be differentiated by using sensory marketing. Sensory marketing is for affecting on customer’s senses and trying to persuade him to make a purchase. This paper is focusing on opinion of customers to sensory stimuli in store by doing focus group with 7 participants. These participants were answering and discussing different questions about tools which can affect their senses in retails with non-food range of goods. Research was divided into 5 parts (every sense has different part). From results can be said that sensory marketing can influence customer in positive and negative way, so marketeers need to use right tools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2021 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-87952-35-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    100-108

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    22. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku