Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE FACTORS INFLUENCING SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63524376" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63524376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2019.025" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2019.025</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2019.025" target="_blank" >10.7441/dokbat.2019.025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE FACTORS INFLUENCING SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, sensory marketing is mainly used in food retailing, where sellers are trying to influence all the senses. In non-food retailing sellers are concentrating on music (hearing), and on store’s appearance (sight). Because competition is still growing, it is important to learn how to differentiate from competitors in areas than just in prices, services and advertisement. It is important to focus on making the customer feel comfortable in the shop. For this we use in- store communication, when one of the tools is sensory marketing, which is focusing on five human senses – taste, touch, smell, hearing, sight. Main goal of paper is to describe literature review from available literary sources, find gaps in literature review and outline a future research of sensory marketing in non-food retail. First part is focusing on sensory marketing and it’s using in non-food retailing. Next part of work is dealing with senses, how they work without using another sense. Every sense is analysed, what is for specific sense pleasing and what is not pleasing. How some incentives act on sense etc. In the last chapter will be presented research questions, limitation and graphically outlined steps of research.

  • Název v anglickém jazyce

    THE FACTORS INFLUENCING SENSORY MARKETING IN NON-FOOD RETAIL

  • Popis výsledku anglicky

    At present, sensory marketing is mainly used in food retailing, where sellers are trying to influence all the senses. In non-food retailing sellers are concentrating on music (hearing), and on store’s appearance (sight). Because competition is still growing, it is important to learn how to differentiate from competitors in areas than just in prices, services and advertisement. It is important to focus on making the customer feel comfortable in the shop. For this we use in- store communication, when one of the tools is sensory marketing, which is focusing on five human senses – taste, touch, smell, hearing, sight. Main goal of paper is to describe literature review from available literary sources, find gaps in literature review and outline a future research of sensory marketing in non-food retail. First part is focusing on sensory marketing and it’s using in non-food retailing. Next part of work is dealing with senses, how they work without using another sense. Every sense is analysed, what is for specific sense pleasing and what is not pleasing. How some incentives act on sense etc. In the last chapter will be presented research questions, limitation and graphically outlined steps of research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2019 - 15th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-893-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    257-265

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    6. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku