IMPULSIVE BUYING BEHAVIOUR: GENERATION Z
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63551138" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63551138 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2022.10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2022.10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2022.10" target="_blank" >10.7441/dokbat.2022.10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IMPULSIVE BUYING BEHAVIOUR: GENERATION Z
Popis výsledku v původním jazyce
Paper is focusing on impulsive buying behaviour and generation Z. Generation Z was chosen because this generation will be in near future in productive year. And it is important to know, how they are sensitive on impulsive buying behaviour. For research was collected 148 questionnaires and for analysis was used 120 questionnaires. It was found, there is relationship between reason of impulsive purchase and impulsive buying behaviour and relationship between gender and impulsive buying behaviour, and it wasn’t found relationship between free funds to spend and impulsive buying behaviour. Research was looking into product category which was bought impulsively by generation Z in last 6 months. Most sold product category impulsively were clothes and entertainment.
Název v anglickém jazyce
IMPULSIVE BUYING BEHAVIOUR: GENERATION Z
Popis výsledku anglicky
Paper is focusing on impulsive buying behaviour and generation Z. Generation Z was chosen because this generation will be in near future in productive year. And it is important to know, how they are sensitive on impulsive buying behaviour. For research was collected 148 questionnaires and for analysis was used 120 questionnaires. It was found, there is relationship between reason of impulsive purchase and impulsive buying behaviour and relationship between gender and impulsive buying behaviour, and it wasn’t found relationship between free funds to spend and impulsive buying behaviour. Research was looking into product category which was bought impulsively by generation Z in last 6 months. Most sold product category impulsively were clothes and entertainment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DOKBAT 2022 - 18th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7678-101-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
99-107
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
14. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—