Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPULSIVE BUYING BEHAVIOUR: GENERATION Z

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63551138" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63551138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2022.10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2022.10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2022.10" target="_blank" >10.7441/dokbat.2022.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPULSIVE BUYING BEHAVIOUR: GENERATION Z

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper is focusing on impulsive buying behaviour and generation Z. Generation Z was chosen because this generation will be in near future in productive year. And it is important to know, how they are sensitive on impulsive buying behaviour. For research was collected 148 questionnaires and for analysis was used 120 questionnaires. It was found, there is relationship between reason of impulsive purchase and impulsive buying behaviour and relationship between gender and impulsive buying behaviour, and it wasn’t found relationship between free funds to spend and impulsive buying behaviour. Research was looking into product category which was bought impulsively by generation Z in last 6 months. Most sold product category impulsively were clothes and entertainment.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPULSIVE BUYING BEHAVIOUR: GENERATION Z

  • Popis výsledku anglicky

    Paper is focusing on impulsive buying behaviour and generation Z. Generation Z was chosen because this generation will be in near future in productive year. And it is important to know, how they are sensitive on impulsive buying behaviour. For research was collected 148 questionnaires and for analysis was used 120 questionnaires. It was found, there is relationship between reason of impulsive purchase and impulsive buying behaviour and relationship between gender and impulsive buying behaviour, and it wasn’t found relationship between free funds to spend and impulsive buying behaviour. Research was looking into product category which was bought impulsively by generation Z in last 6 months. Most sold product category impulsively were clothes and entertainment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2022 - 18th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7678-101-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    99-107

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    14. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku