Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF CONSUMERS' PRO-ENVIRONMENTAL PURCHASING BEHAVIOUR AND THE INFLUENCE OF INFORMATION ON GROCERY MARKET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63564458" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63564458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF CONSUMERS' PRO-ENVIRONMENTAL PURCHASING BEHAVIOUR AND THE INFLUENCE OF INFORMATION ON GROCERY MARKET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Subsequently, a small-scale quantitative research is conducted through a questionnaire survey. This research is targeted at Generation Z, i.e. the 18-25 age group. The aim of the questionnaire survey is to analyse the purchasing behaviour of Generation Z when buying food and also to define the relation between information and knowledge in relation to buying behaviour and decision making.The evaluation of the questionnaire is then presented on two aspects. Firstly, the questionnaire is evaluated as a whole to understand the buying behaviour of Generation Z. And in the second line, the individual&apos;s perspective is studied by assessing the level of information and information seeking ability in relation to the normal grocery buying behaviour. And then by assessing the pro-environmental intention while purchasing.As a result, a correlation can be observed between the level of awareness and pro-environmental purchasing behaviour. Limitations include sample size and the scope of the survey. However, these limitations will be overcome in the following research in the context of a doctoral study.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF CONSUMERS' PRO-ENVIRONMENTAL PURCHASING BEHAVIOUR AND THE INFLUENCE OF INFORMATION ON GROCERY MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    Subsequently, a small-scale quantitative research is conducted through a questionnaire survey. This research is targeted at Generation Z, i.e. the 18-25 age group. The aim of the questionnaire survey is to analyse the purchasing behaviour of Generation Z when buying food and also to define the relation between information and knowledge in relation to buying behaviour and decision making.The evaluation of the questionnaire is then presented on two aspects. Firstly, the questionnaire is evaluated as a whole to understand the buying behaviour of Generation Z. And in the second line, the individual&apos;s perspective is studied by assessing the level of information and information seeking ability in relation to the normal grocery buying behaviour. And then by assessing the pro-environmental intention while purchasing.As a result, a correlation can be observed between the level of awareness and pro-environmental purchasing behaviour. Limitations include sample size and the scope of the survey. However, these limitations will be overcome in the following research in the context of a doctoral study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researcher

  • ISBN

    978-80-7678-194-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    329-342

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    13. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku