Architektura výběru zdravějšího zítřka: nudge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63561638" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63561638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Architektura výběru zdravějšího zítřka: nudge
Popis výsledku v původním jazyce
Následující stránky knihy nesoucí název „Architektura výběru zdravějšího zítřka: Nudge“ jsou věnovány popisu intervencí nudge k vyladění současného obezogenního prostředí a poskytují návod, který ukazuje praktická a levná řešení napříč různými kontexty. Publikace čtenáři popisuje běžné situace a problémy, které souvisí s nežádoucím nastavením prostředí pro případnou prevenci negativních dopadů na spotřebitelské chování a obsahuje doprovodné ilustrace vybraných intervencí pro snadnější aplikaci do praxe. Kniha je rozdělena na čtyři základní části. První se zabývá obecnými poznatky behaviorální ekonomie a teorií nudge. Představení těchto teorií vysvětluje omezení racionality spotřebitele v každodenním rozhodování. V druhé části se autorky zaměřují na pojetí statku jídla v kontextu zdravého stravování a současné nabídky a poptávky na trhu s potravinami. Třetí část již popisuje konkrétní nudge v praktických příkladech a rozčleňuje je na různé kategorie dle typu provedené změny v prostředí. Tato část rovněž nabízí konkrétní ilustrace, které čtenáři pomohou v pochopení praktické aplikace nudge. Poslední čtvrtá část popisuje typické problémy spotřebitelů v oblasti stravování napříč různými kontexty a nabízí způsoby, jak aplikaci intervencí nudge vyhodnotit a zjistit, zda jejich využitím mohou pozitivně ovlivnit nákupní chování spotřebitelů směrem ke zdravější volbě.
Název v anglickém jazyce
The architecture of choice for a healthier tomorrow: nudge
Popis výsledku anglicky
The following pages of the book, titled "Architecture of Choice for a Healthier Tomorrow: Nudge," are devoted to describing nudge interventions to fine-tune the current obesogenic environment and provide a guide that shows practical and inexpensive solutions across a variety of contexts. The book describes common situations and problems associated with undesirable environmental settings for the reader to prevent negative impacts on consumer behavior potentially, and includes accompanying illustrations of selected interventions for ease of practical application. The book is divided into four main parts. The first deals with general insights from behavioural economics and nudge theory. These theories' introduction explains consumer rationality's limitations in everyday decision making. In the second part, the authors focus on the concept of the food estate in the context of healthy eating and current supply and demand in the food market. The third part already describes specific nudges in practical examples and breaks them down into different categories according to the type of change made in the environment. This part also offers specific illustrations to help the reader in understanding the practical application of nudge. The final fourth section describes typical consumer foodservice issues across different contexts and offers ways to evaluate the application of nudge interventions and determine whether using them can positively influence consumer purchasing behavior toward healthier choices.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
30308 - Nutrition, Dietetics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF19_073%2F0016941" target="_blank" >EF19_073/0016941: Juniorské granty UTB ve Zlíně</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů