Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media adoption in Public sector communication: Practices, opportunities and challenges in Public Sector organisation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63562498" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63562498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media adoption in Public sector communication: Practices, opportunities and challenges in Public Sector organisation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technological revolution has fundamentally changed the way we live, work and relate to one another, in addition to redefining consumers’ preferences. Through a desk-based review, this chapter explores social media adoption in public sector communication. Specifically, the chapter reviews current development in public sector marketing with a focus on social media adoption in public sector communication. The chapter highlights the relevance of social media adoption in public sector marketing amidst public sector reforms as well as explores the two main strategic implications of social media for the marketing of public services, which include co-production in public service delivery and public service branding. These concepts are key for policies and practice of service delivery in the public sector, especially in an era where citizens expect improved services and better value from public sector organisations (PSOs). The chapter proposes a typology of public sector service and how social media fosters the management of these unique service characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Social media adoption in Public sector communication: Practices, opportunities and challenges in Public Sector organisation

  • Popis výsledku anglicky

    Technological revolution has fundamentally changed the way we live, work and relate to one another, in addition to redefining consumers’ preferences. Through a desk-based review, this chapter explores social media adoption in public sector communication. Specifically, the chapter reviews current development in public sector marketing with a focus on social media adoption in public sector communication. The chapter highlights the relevance of social media adoption in public sector marketing amidst public sector reforms as well as explores the two main strategic implications of social media for the marketing of public services, which include co-production in public service delivery and public service branding. These concepts are key for policies and practice of service delivery in the public sector, especially in an era where citizens expect improved services and better value from public sector organisations (PSOs). The chapter proposes a typology of public sector service and how social media fosters the management of these unique service characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Public Sector Marketing Communications Volume II

  • ISBN

    978-3-031-17863-4

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    185-211

  • Počet stran knihy

    288

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan Ltd

  • Místo vydání

    Londýn

  • Kód UT WoS kapitoly