Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internal Marketing Communications in Ghana’s Public Sector: Conceptualisations and Extension.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63558818" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63558818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-07293-2" target="_blank" >https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-07293-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internal Marketing Communications in Ghana’s Public Sector: Conceptualisations and Extension.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter conceptualises Internal Marketing Communications (IMC) in the context of the public sector in developing countries such as Ghana. The Internal Marketing (IM) function is derived from the holistic marketing orientation, which integrates internal marketing with the marketing communications concept. The chapter focuses on developing the architecture of the internal marketing concept in the public sector by aligning internal marketing communications with an integrated marketing communication framework that focuses on creating an atmosphere for communication, application of IMC tools, measuring the IMC programme, and seeking feedback for corrective action. Furthermore, the chapter discusses the use of new media necessitated by the advancement in internet-related technologies in internal marketing communications in the African public sector. The chapter presents an empirical case of how internal marketing communication provides insights to stakeholders in the context of work guided by the stakeholder theory. Proposed outcomes of internal marketing communications in the public sector of Africa are discussed, followed by some recommendations on the successful implementation in Africa’s public sector.

  • Název v anglickém jazyce

    Internal Marketing Communications in Ghana’s Public Sector: Conceptualisations and Extension.

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter conceptualises Internal Marketing Communications (IMC) in the context of the public sector in developing countries such as Ghana. The Internal Marketing (IM) function is derived from the holistic marketing orientation, which integrates internal marketing with the marketing communications concept. The chapter focuses on developing the architecture of the internal marketing concept in the public sector by aligning internal marketing communications with an integrated marketing communication framework that focuses on creating an atmosphere for communication, application of IMC tools, measuring the IMC programme, and seeking feedback for corrective action. Furthermore, the chapter discusses the use of new media necessitated by the advancement in internet-related technologies in internal marketing communications in the African public sector. The chapter presents an empirical case of how internal marketing communication provides insights to stakeholders in the context of work guided by the stakeholder theory. Proposed outcomes of internal marketing communications in the public sector of Africa are discussed, followed by some recommendations on the successful implementation in Africa’s public sector.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Public Sector Marketing Communications Volume I

  • ISBN

    978-3-031-07292-5

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    99-122

  • Počet stran knihy

    244

  • Název nakladatele

    Springer Nature AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Kód UT WoS kapitoly