Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Public Service Advertising and Celebrity Endorsement in Ghana.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63562518" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63562518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Public Service Advertising and Celebrity Endorsement in Ghana.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter examines public service advertisement (PSA) and the role it plays in addressing social issues. It further reviews public goods and what constitutes public goods in Ghana. With the exposure to western celebrity endorsement, more celebrities in Ghana are now involved in creating social adverts. The chapter, therefore, discusses celebrity endorsements and the model responses by the public to PSA. It further captures how the country, Ghana, responded to the Covid-19 pandemic utilising PSA. This chapter contributes to the limited literature on public service advertisements and celebrity endorsement in Ghana. It offers suggestions for future research on the factors driving PSA in Ghana and their impact on the public. Furthermore, the chapter also has implications for government communication departments and agencies as it can guide PSA policies in the country.

  • Název v anglickém jazyce

    Public Service Advertising and Celebrity Endorsement in Ghana.

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter examines public service advertisement (PSA) and the role it plays in addressing social issues. It further reviews public goods and what constitutes public goods in Ghana. With the exposure to western celebrity endorsement, more celebrities in Ghana are now involved in creating social adverts. The chapter, therefore, discusses celebrity endorsements and the model responses by the public to PSA. It further captures how the country, Ghana, responded to the Covid-19 pandemic utilising PSA. This chapter contributes to the limited literature on public service advertisements and celebrity endorsement in Ghana. It offers suggestions for future research on the factors driving PSA in Ghana and their impact on the public. Furthermore, the chapter also has implications for government communication departments and agencies as it can guide PSA policies in the country.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Public Sector Marketing Communications Volume II

  • ISBN

    978-3-031-17863-4

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    21-41

  • Počet stran knihy

    288

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan Ltd

  • Místo vydání

    Londýn

  • Kód UT WoS kapitoly