Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah obyvatel České republiky k hudbě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F12%3A43868237" target="_blank" >RIV/70883521:28130/12:43868237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah obyvatel České republiky k hudbě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá otázkou, jaký mají jednotlivé části veřejnosti vztah k hudbě a jak se tento vztah reálně projevuje v jejich nákupním chování na trzích s hudbou. Data výzkumné povahy naznačují, že vztah lidí k hudbě je velmi intenzivní, nedá se ovšem říct, že by tato intenzita byla stejná u celé populace. Potvrdilo se, že hudba je velmi významným fenoménem zejména pro mladé lidi do 25 let, ještě důležitějším kritériem než věk je ovšem to, zda ještě studují, nebo již pracují. Zatímco mladí studující jsoupodle svých slov hudbou zcela fascinováni a neumí si často život bez ní představit, mladí pracující hudbu vnímají spíše jako zvukovou kulisu. Intenzita vztahu k hudbě se pak významně snižuje po čtyřicátém a sedmdesátém roce věku člověka. Třebaže intenzita vztahu k hudbě i způsoby jejího poslechu se u různých částí veřejnosti liší, dalo by se říci, že až na výjimky všichni očekávají od hudby zhruba totéž, respektive že si s ní spojují podobné hodnoty. Pro většinu veřejnosti hudba slouží

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship of the Population of the Czech Republic to Music

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the issue of what attitude each section of the population has to music and how this relationship is manifested in their purchase of music. The survey data suggest that people have quite an intense relationship to music but its intensity is not the same in the whole population. It confirmed that music is a major phenomenon for young people of up to 25 years of age but an even more important criterion than a person?s age is whether they are students or if they are already in employment. While young students, in their own words, are fascinated by music and often cannot conceive of their life without it, young people in jobs tend to perceive music rather as a sound background. The intensity of the relationship to music decreases considerably after the ages of forty and seventy. Although the intensity of the relationship to music and the ways of listening to it are different in different age categories of the audience, it can be said that with some exceptions everybody

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Philosophica. Philosophica-Aesthetica. Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    9-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus