Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudba v televizní reklamě : struktura hudební složky reklam v českých televizích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870532" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudba v televizní reklamě : struktura hudební složky reklam v českých televizích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie potvrzuje poměrně velkou roli hudby v současné televizní reklamě. Kvantitativní analýza ukázala, že se hudba vyskytuje v 94,0 % televizních spotů vysílaných v posledních několika letech českými celoplošnými televizními stanicemi, což je jednoz největších čísel, která byla v zaznamenána ve srovnatelných výzkumech v různých zemích světa. Zároveň se však potvrdilo, že existují velké rozdíly v tom, jak s hudbou tvůrci reklam (respektive jejich zadavatelé) pracují. Ve většině spotů má hudba funkci pouhé kulisy, což někdy působí, jakoby tvůrci měli pocit, že hudba v reklamě zkrátka musí být, bez ohledu na to, jestli má nějaký vztah k ostatním složkám spotu, či nikoliv. Na druhou stranu existuje mnoho příkladů promyšleného zapojení hudby do výstavby spotů, včetně případů, kdy je celý spot zjevně vystavěn především na základě použité hudby. Takových spotů, v nichž lze jednoznačně pozorovat propojení hudby s ostatními jejich složkami, je ovšem pouze asi desetina, což je velký kontra

  • Název v anglickém jazyce

    Music in TV advertising : structure of music in TV commercials in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Music plays a strongly considerable role in current television commercials. Quantitative analysis of 1,584 television commercials broadcasted in the last few years by the Czech nationwide television stations showed that the music occurs in 94.0 % of them, which is one of the largest numbers recorded in comparable studies in different countries. However, there are big differences in the way of music involvement in the commercials. In the most of the spots the music is just a background. Sometimes the commercial creators seem to think the music simply must be in the commercials, regardless of whether it has any relation to the other components of the spots or not. On the other hand, there are many examples of deliberate involvement of music in the construction of spots, including the cases where the whole spot is obviously built primarily on the music used. Only one of ten spots can be said the combination of music with other components is clear and visible, which is a big contrast compa

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87500-39-2

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy