Vnímání hudby v televizní reklamě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F21%3A63542299" target="_blank" >RIV/70883521:28130/21:63542299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-057-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání hudby v televizní reklamě
Popis výsledku v původním jazyce
Hudba hraje v současných televizních reklamách velmi významnou roli. Kvantitativní analýza 1772 televizních reklam vysílaných v posledních letech českými celostátními televizními stanicemi ukázala, že hudba se vyskytuje v 94,0 % z nich, což je jedno z největších čísel zaznamenaných ve srovnatelných studiích v různých zemích. Existují však velké rozdíly ve způsobu zapojení hudby do reklamních spotů. Ve většině míst je hudba jen pozadím. Vypadá to, že tvůrci reklamy obvykle vnímají situaci tak, že hudba prostě v reklamách musí být, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotů, či nikoli. Na druhou stranu existuje mnoho příkladů záměrného zapojení hudby do konstrukce spotů, včetně případů, kdy je celý spot evidentně postaven především na použité hudbě. Monografie „Vnímání hudby v televizní reklamě“ ukazuje, jak tvůrci komerční hudby v současné době pracují s konkrétními prvky hudebního designu, jako je tempo, rytmus, tonalita, hudební typy, žánry, nástroje nebo texty, aby přenesli nebo zvýraznili reklamní sdělení. V každé kapitole monografie bylo ukázáno, jak tyto hudební a nehudební parametry fungují a jak jsou vztahy mezi nimi statisticky významné.
Název v anglickém jazyce
Perception of Music in Television Advertising
Popis výsledku anglicky
Music plays a strongly considerable role in current television commercials. Quantitative analysis of 1,772 television commercials broadcasted in the last few years by the Czech nationwide television stations showed that the music occurs in 94.0 % of them, which is one of the largest numbers recorded in comparable studies in different countries. However, there are big differences in the way of music involvement in the commercials. In the most of the spots the music is just a background. Sometimes the commercial creators seem to think the music simply must be in the commercials, regardless of whether it has any relation to the other components of the spots or not. On the other hand, there are many examples of deliberate involvement of music in the construction of spots, including the cases where the whole spot is obviously built primarily on the music used. The monograph “Perception of Music in TV advertising” also shows how the commercial music creators currently work with particular music design elements such as tempo, rhythm, tonality, musical types, genres, instruments or lyrics to transfer or highlight the advertising message. In each chapter of the monograph it was shown how these musical and non-musical parameters work and how relationships between them are statistically significant.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7678-057-6
Počet stran knihy
224
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—