Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání hudby v televizní reklamě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F21%3A63542299" target="_blank" >RIV/70883521:28130/21:63542299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-057-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnímání hudby v televizní reklamě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hudba hraje v současných televizních reklamách velmi významnou roli. Kvantitativní analýza 1772 televizních reklam vysílaných v posledních letech českými celostátními televizními stanicemi ukázala, že hudba se vyskytuje v 94,0 % z nich, což je jedno z největších čísel zaznamenaných ve srovnatelných studiích v různých zemích. Existují však velké rozdíly ve způsobu zapojení hudby do reklamních spotů. Ve většině míst je hudba jen pozadím. Vypadá to, že tvůrci reklamy obvykle vnímají situaci tak, že hudba prostě v reklamách musí být, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotů, či nikoli. Na druhou stranu existuje mnoho příkladů záměrného zapojení hudby do konstrukce spotů, včetně případů, kdy je celý spot evidentně postaven především na použité hudbě. Monografie „Vnímání hudby v televizní reklamě“ ukazuje, jak tvůrci komerční hudby v současné době pracují s konkrétními prvky hudebního designu, jako je tempo, rytmus, tonalita, hudební typy, žánry, nástroje nebo texty, aby přenesli nebo zvýraznili reklamní sdělení. V každé kapitole monografie bylo ukázáno, jak tyto hudební a nehudební parametry fungují a jak jsou vztahy mezi nimi statisticky významné.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Music in Television Advertising

  • Popis výsledku anglicky

    Music plays a strongly considerable role in current television commercials. Quantitative analysis of 1,772 television commercials broadcasted in the last few years by the Czech nationwide television stations showed that the music occurs in 94.0 % of them, which is one of the largest numbers recorded in comparable studies in different countries. However, there are big differences in the way of music involvement in the commercials. In the most of the spots the music is just a background. Sometimes the commercial creators seem to think the music simply must be in the commercials, regardless of whether it has any relation to the other components of the spots or not. On the other hand, there are many examples of deliberate involvement of music in the construction of spots, including the cases where the whole spot is obviously built primarily on the music used. The monograph “Perception of Music in TV advertising” also shows how the commercial music creators currently work with particular music design elements such as tempo, rhythm, tonality, musical types, genres, instruments or lyrics to transfer or highlight the advertising message. In each chapter of the monograph it was shown how these musical and non-musical parameters work and how relationships between them are statistically significant.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7678-057-6

  • Počet stran knihy

    224

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy