Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music in Television Commercials : Structure of Music Components in Commercials Broadcast in Czech Televisions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F14%3A43872212" target="_blank" >RIV/70883521:28130/14:43872212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music in Television Commercials : Structure of Music Components in Commercials Broadcast in Czech Televisions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This monograph confirmed a considerable role of music in current television commercials. The quantitative analysis showed that music appears in 94.0% of TV spots broadcasted in the past several years by Czech nationwide television stations, which is oneof the biggest shares recorded in comparable research. However, at the same time it confirmed that there are big differences as to how advertisers (or their submitters) work with music. In most commercials, music serves as mere background which sometimesgives the impression as if the composers felt that music in commercials has to appear regardless of whether it is related to other components of the commercial or not. On the other hand, there are many examples of sophisticated involvement of music in commercials, including some cases when the whole commercial is build on the basis of the music applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Music in Television Commercials : Structure of Music Components in Commercials Broadcast in Czech Televisions

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph confirmed a considerable role of music in current television commercials. The quantitative analysis showed that music appears in 94.0% of TV spots broadcasted in the past several years by Czech nationwide television stations, which is oneof the biggest shares recorded in comparable research. However, at the same time it confirmed that there are big differences as to how advertisers (or their submitters) work with music. In most commercials, music serves as mere background which sometimesgives the impression as if the composers felt that music in commercials has to appear regardless of whether it is related to other components of the commercial or not. On the other hand, there are many examples of sophisticated involvement of music in commercials, including some cases when the whole commercial is build on the basis of the music applied.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-3-659-59014-6

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Lap Lambert Academic Publishing

  • Místo vydání

    Saarbrücken

  • Kód UT WoS knihy