Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Demographic Segmentation in Arts Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870547" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Demographic Segmentation in Arts Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The role of culture in society can be seen from a purely pragmatic positions: The relationship of people to culture and cultural products is of a marketing nature. The essence of marketing is a connection between the product and its target groups, in other words, between sellers and buyers. Every product, whether commercial or non-commercial, is interesting for any (albeit small) target group. Every target group has some buying motivations, but it can also have some barriers (of time, information, space, or even will) of their consumption. Thus, marketing research plays a key role in marketing because it can help to solve some of these problems. This study comments on the results of two marketing researches of the Czech Republic inhabitants? relationship to art and cultural products.

  • Název v anglickém jazyce

    The Demographic Segmentation in Arts Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    The role of culture in society can be seen from a purely pragmatic positions: The relationship of people to culture and cultural products is of a marketing nature. The essence of marketing is a connection between the product and its target groups, in other words, between sellers and buyers. Every product, whether commercial or non-commercial, is interesting for any (albeit small) target group. Every target group has some buying motivations, but it can also have some barriers (of time, information, space, or even will) of their consumption. Thus, marketing research plays a key role in marketing because it can help to solve some of these problems. This study comments on the results of two marketing researches of the Czech Republic inhabitants? relationship to art and cultural products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings in Scientific Conference. The 1st International Virtual Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-554-0726-5

  • ISSN

    1339-3561

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    78-84

  • Název nakladatele

    EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    10. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku