Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of value structure on brand engagement depending on degree of self-esteem of adolescents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870625" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of value structure on brand engagement depending on degree of self-esteem of adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research demonstrates the relationship between the brand engagement, depending on the structure of values and level of self-esteem in adolescents. The research methods was used: Rosenberg´s Self-esteem Scale Rosenberg,1965), Portrait Values Questionnaire (Schwartz, 1992, 1994, 1999), Brand engagement (Sprott, Czellar, Spangenberg, 2009). The final outcomes showed differences, as well as a certain correlation between the values, which are attributed to adolescents, and engagement attributed to brand. Cultural values are identified as influential factors for the brand engagement perception of the importance of adolescents depending on their level of self-esteem. Research shows the importance of recognition of the values for understanding and foresight of relations between values and attitudes towards brands, which reflect both their behavior and their social experience. The result provides recommendations for marketing communication to easier identification of compatible and antagon

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of value structure on brand engagement depending on degree of self-esteem of adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    This research demonstrates the relationship between the brand engagement, depending on the structure of values and level of self-esteem in adolescents. The research methods was used: Rosenberg´s Self-esteem Scale Rosenberg,1965), Portrait Values Questionnaire (Schwartz, 1992, 1994, 1999), Brand engagement (Sprott, Czellar, Spangenberg, 2009). The final outcomes showed differences, as well as a certain correlation between the values, which are attributed to adolescents, and engagement attributed to brand. Cultural values are identified as influential factors for the brand engagement perception of the importance of adolescents depending on their level of self-esteem. Research shows the importance of recognition of the values for understanding and foresight of relations between values and attitudes towards brands, which reflect both their behavior and their social experience. The result provides recommendations for marketing communication to easier identification of compatible and antagon

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Innovation and Applied Studies

  • ISSN

    2028-9324

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    MA - Marocké království

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    931-940

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus