System dynamics methodology: application in project management education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F14%3A43871970" target="_blank" >RIV/70883521:28130/14:43871970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
System dynamics methodology: application in project management education
Popis výsledku v původním jazyce
The article offers a new approach to teaching project managers in the creative industries. The teaching method that is presented in the article is based on system dynamics modelling and the principles of project management according to the internationalmethodology PRINCE2 and it utilizes the principle of the Earned Value management method of the Project Management Institution organization standard. The process of designing the structure of the systemic dynamic model is part of the education of studentsin the subject of project management. This method allows the students to understand the importance of system thinking in project planning. The project plan as a system dynamic model is designed so that when carrying out the project students will be ableto compare the actual results achieved with the planned ones. This view provides a strong argument to the project manager for the implementation of early intervention in managing the project team.
Název v anglickém jazyce
System dynamics methodology: application in project management education
Popis výsledku anglicky
The article offers a new approach to teaching project managers in the creative industries. The teaching method that is presented in the article is based on system dynamics modelling and the principles of project management according to the internationalmethodology PRINCE2 and it utilizes the principle of the Earned Value management method of the Project Management Institution organization standard. The process of designing the structure of the systemic dynamic model is part of the education of studentsin the subject of project management. This method allows the students to understand the importance of system thinking in project planning. The project plan as a system dynamic model is designed so that when carrying out the project students will be ableto compare the actual results achieved with the planned ones. This view provides a strong argument to the project manager for the implementation of early intervention in managing the project team.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education- Proceedings
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
813-822
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague Faculty of Economics and Management
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000351960900107