System Dynamics In Education: Case Study of a Music Festival
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873264" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873264 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
System Dynamics In Education: Case Study of a Music Festival
Popis výsledku v původním jazyce
This article shows how system dynamics modelling may be suitably used as an intermediary between theory and practice. The research is aimed at creating a simulation of the implemented project in order to improve teaching project management. The main research method used was the creation of a model using system dynamics methodology and knowledge from the international standards for project managers: A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK) and Projects in Controlled Environments (PRINCE2). Both international standards are taught in Project Management, an academic subject. As a subject for our case study we chose a music festival and subsequently we drafted a project plan, i.e. a system dynamics model. Final discussions with students on the modelling results enabled us to determine not only particular deficiencies of the theoretic teaching, but also threats resulting from the actual music festival project development when comparing it with the plan.
Název v anglickém jazyce
System Dynamics In Education: Case Study of a Music Festival
Popis výsledku anglicky
This article shows how system dynamics modelling may be suitably used as an intermediary between theory and practice. The research is aimed at creating a simulation of the implemented project in order to improve teaching project management. The main research method used was the creation of a model using system dynamics methodology and knowledge from the international standards for project managers: A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK) and Projects in Controlled Environments (PRINCE2). Both international standards are taught in Project Management, an academic subject. As a subject for our case study we chose a music festival and subsequently we drafted a project plan, i.e. a system dynamics model. Final discussions with students on the modelling results enabled us to determine not only particular deficiencies of the theoretic teaching, but also threats resulting from the actual music festival project development when comparing it with the plan.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency And Responsibility In Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
563-571
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358527400072