Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

System Dynamics In Education: Case Study of a Music Festival

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873264" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873264 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    System Dynamics In Education: Case Study of a Music Festival

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article shows how system dynamics modelling may be suitably used as an intermediary between theory and practice. The research is aimed at creating a simulation of the implemented project in order to improve teaching project management. The main research method used was the creation of a model using system dynamics methodology and knowledge from the international standards for project managers: A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK) and Projects in Controlled Environments (PRINCE2). Both international standards are taught in Project Management, an academic subject. As a subject for our case study we chose a music festival and subsequently we drafted a project plan, i.e. a system dynamics model. Final discussions with students on the modelling results enabled us to determine not only particular deficiencies of the theoretic teaching, but also threats resulting from the actual music festival project development when comparing it with the plan.

  • Název v anglickém jazyce

    System Dynamics In Education: Case Study of a Music Festival

  • Popis výsledku anglicky

    This article shows how system dynamics modelling may be suitably used as an intermediary between theory and practice. The research is aimed at creating a simulation of the implemented project in order to improve teaching project management. The main research method used was the creation of a model using system dynamics methodology and knowledge from the international standards for project managers: A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK) and Projects in Controlled Environments (PRINCE2). Both international standards are taught in Project Management, an academic subject. As a subject for our case study we chose a music festival and subsequently we drafted a project plan, i.e. a system dynamics model. Final discussions with students on the modelling results enabled us to determine not only particular deficiencies of the theoretic teaching, but also threats resulting from the actual music festival project development when comparing it with the plan.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency And Responsibility In Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    563-571

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400072