Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing services. Opportunities and Limits of the Implementation in Czech Firms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F14%3A43872272" target="_blank" >RIV/70883521:28130/14:43872272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing services. Opportunities and Limits of the Implementation in Czech Firms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the growing service sector is growing competition and market saturation and thus arises the need for effective marketing management in the tertiary sector. The main objective of this specialized publication is based on research theoretical bases ofsecondary data sources and primary results of the survey in the Czech environment (implemented on 231 service providers) to construct a model of effective marketing plan settings. Marketing planning is envisaged as a continuous proces. At the beginning it is necessary to define the mission of the company and then, based on the analysis, create marketing strategy (aims, specific timing and budget marketing tools). Special attention is paid to marketing communications and the use of emotions in their efect due to the characteristics of services.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing services. Opportunities and Limits of the Implementation in Czech Firms

  • Popis výsledku anglicky

    With the growing service sector is growing competition and market saturation and thus arises the need for effective marketing management in the tertiary sector. The main objective of this specialized publication is based on research theoretical bases ofsecondary data sources and primary results of the survey in the Czech environment (implemented on 231 service providers) to construct a model of effective marketing plan settings. Marketing planning is envisaged as a continuous proces. At the beginning it is necessary to define the mission of the company and then, based on the analysis, create marketing strategy (aims, specific timing and budget marketing tools). Special attention is paid to marketing communications and the use of emotions in their efect due to the characteristics of services.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87500-61-3

  • Počet stran knihy

    104

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy