Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of the degree of inclusion of teachers and pupils in the Košice region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873775" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Vnímanie miery inklúzie učiteľmi a žiakmi v košickom kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Štúdia prináša originálne výskumné zistenia, ktoré sa týkajú zistenia postojov k inklúzii. Cieľom výskumu bolo zistiť, aký postoj majú pedagógovia a žiaci k inklúzii v štandardných školách v Košickom kraji a tieto navzájom porovnať. Prostredníctvom získaných výsledkov môžeme konštatovať, že vnímanie miery inklúzie učiteľmi a žiakmi v nami vybraných školách Košického kraja je pozitívny. Je veľmi dôležité a potrebné, aby si pozitívny náhľad na inklúziu udržali, nakoľko je to dobrý odrazový mostík pre rozvinutie inkluzívnych snáh v oblasti vzdelávania. U žiakov sa ukázal negatívnejší pohľad na inklúziu v porovnaní s učiteľmi, čo môže byť podnetné hlavne pre vedenie škôl, ale aj samotných učiteľov k snahe o zlepšenie podmienok a priebehu inklúzie.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of the degree of inclusion of teachers and pupils in the Košice region

  • Popis výsledku anglicky

    The study provides original research findings related to explore attitudes toward inclusion. The aim of the research was to determine the approach to be teachers and pupils to inclusion in mainstream schools in the Košice region and compare these with each other. Through the results obtained, we can conclude that the perception of the degree of inclusion of teachers and pupils in selected schools us Košice region is positive. It is very important and necessary to have a positive view on the inclusion ofretained because it is a good springboard for the development of inclusive education efforts. The pupils showed a more negative view of inclusion in comparison with teachers, which may prove challenging especially for school leaders, teachers themselvesbut also to efforts to improve the conditions and the course of inclusion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Efeta

  • ISSN

    1335-1397

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2,3,4/15

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    21-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus