THE MEDIA AND SCHOOL - A TEAMMATE OR AN OPPONENT?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874940" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874940 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE MEDIA AND SCHOOL - A TEAMMATE OR AN OPPONENT?
Popis výsledku v původním jazyce
The world shaped by the media devaluating and marginalizing personal experience of an individual relativize certainties and this often reflects in an unintentional acceptance of prefabricated values. Artificial contexts with a "constructed" reality enter the real environment, and it is advertising that draws the individual into the world of illusions with the preference of the consumerist way of life. The aim of the study is to find the answer to what system of values is preferred by current adolescents, but particularly what is the role of the authority of school in this matter.
Název v anglickém jazyce
THE MEDIA AND SCHOOL - A TEAMMATE OR AN OPPONENT?
Popis výsledku anglicky
The world shaped by the media devaluating and marginalizing personal experience of an individual relativize certainties and this often reflects in an unintentional acceptance of prefabricated values. Artificial contexts with a "constructed" reality enter the real environment, and it is advertising that draws the individual into the world of illusions with the preference of the consumerist way of life. The aim of the study is to find the answer to what system of values is preferred by current adolescents, but particularly what is the role of the authority of school in this matter.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET)
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
Special I.
Číslo periodika v rámci svazku
2016
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1008-1016
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—