Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální marketingové kampaně v Česku II. Bezpečnost a prevence zranění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874960" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální marketingové kampaně v Česku II. Bezpečnost a prevence zranění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie "Sociální marketingové kampaně v Česku II. Bezpečnost a prevence zranění" mapuje kampaně, které byly na toto téma vytvořeny a realizovány na území České republiky od roku 1990 až do současnosti. Na základě analýzy kampaní ukazuje různorodost komunikace souvisejících témat pomocí mediálních kampaní, eventů ve veřejném prostoru, aktivit v online prostředí, vzdělávacích aktivit ve školách nebo jiných prostorech. Závěry analýzy naznačují, že existují témata, jimž je věnována větší pozornost, stejně jako témata spíše opomíjená. Až na výjimku, kterou představují kampaně v oblasti bezpečnosti silničního provozu, lze tvrdit, že u většiny témat neexistuje dlouhodobá, kontinuální komunikace, která by vytvářela předpoklad k tomu, aby se společenské smýšlení a chování skutečně změnilo požadovaným směrem. K dalším problémům může patřit to, že jistá část kampaní nemá detailně definovanou cílovou skupinu a obrací se tedy na obecnou veřejnost, nebo že u velké části kampaní není sledována a vyhodnocována jejich efektivita. K pozitivním zjištěním patří, že podstatná část kampaní se obrací na mladé lidi, od žáků základních škol až po mladé dospělé. Většina kampaní z této oblasti pochází od institucí veřejné správy, které tak mají možnost veřejné smýšlení o daných otázkách významně ovlivňovat. Tato monografie je druhým dílem monografické řady, jejímž cílem je postupně zmapovat všechny tematické oblasti, jimž se sociální marketing a sociální marketingová komunikace v České republice věnuje. První díl nesl podtitul "Ochrana zdraví", další díly budou věnovány problematice lidských práv, ochraně životního prostředí, společenské angažovanosti a prosazování zájmů ve společenské oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Marketing Campaigns in the Czech Republic II. Safety and Injury Prevention

  • Popis výsledku anglicky

    Monograph "Social Marketing Campaigns in the Czech Republic II. Safety and Injury Prevention" maps the campaigns on the related topics, which were created and implemented in the Czech Republic from 1990 to the present. Based on the campaigns analysis the monograph shows the diversity of the communication of particular issues through media campaigns, events in public space, activities in online environment, educational activities in schools or in other areas. The conclusions of the analysis indicate that there are topics that are given a great attention, as well as themes rather marginalized. With the exception of campaigns in the field of road safety, for most topics it can be argued that there is no long-term, continuous communication, which would pave the way to the real change in social thinking and behavior in the desired direction. Other problem is that in the case of a significant portion of the campaigns there is no detailed definition of target group. Thus, these campaigns speak to the general public, which probably influences their effectiveness in a negative way. Finally, for a large part of the campaigns the effectiveness is not monitored and evaluated at all. The positive finding is that a substantial part of the campaigns appeal to young people, primary school pupils as well as young adults. Most of the campaigns are implemented by public institutions, which thus have a great possibility to influence the public opinion in this area in a significant rate. This monograph is the second volume of the monograph series, which aims to map out all thematic areas being the subjects of social marketing and social marketing communications in the Czech Republic. The first part bears the subtitle "Health Protection", further parts of this series will be devoted to the issues of human rights, environmental protection, community involvement and interest promoting in the social field.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87500-77-4

  • Počet stran knihy

    266

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy