Sociální marketingové kampaně v Česku III. Lidská práva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F17%3A63517648" target="_blank" >RIV/70883521:28130/17:63517648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální marketingové kampaně v Česku III. Lidská práva
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie „Sociální marketingové kampaně v Česku III. Lidská práva“ mapuje kampaně, které byly na toto téma vytvořeny a realizovány na území České republiky od roku 1990 až do současnosti. Na základě analýzy kampaní ukazuje různorodost komunikace souvisejících témat pomocí mediálních kampaní, eventů ve veřejném prostoru, aktivit v online prostředí, vzdělávacích aktivit ve školách nebo jiných prostorech. Závěry analýzy naznačují, že existují témata, jimž je věnována větší pozornost, stejně jako témata spíše opomíjená. Až na výjimky lze tvrdit, že u většiny témat neexistuje dlouhodobá, kontinuální komunikace, která by vytvářela předpoklad k tomu, aby se společenské smýšlení a chování skutečně změnilo požadovaným směrem. K dalším problémům může patřit to, že jistá část kampaní nemá detailně definovanou cílovou skupinu a obrací se tedy na obecnou veřejnost, nebo že u velké části kampaní není sledována a vyhodnocována jejich efektivita. K pozitivním zjištěním patří, že podstatná část kampaní se obrací na mladé lidi, od žáků základních škol až po mladé dospělé. Většina kampaní z této oblasti pochází od neziskových organizací, ale i institucí veřejné správy, které tak mají možnost veřejné smýšlení o daných otázkách významně ovlivňovat. Tato monografie je třetím dílem monografické řady, jejímž cílem je postupně zmapovat všechny tematické oblasti, jimž se sociální marketing a sociální marketingová komunikace v České republice věnuje. První díl nesl podtitul „Ochrana zdraví“, druhý „Bezpečnost a prevence zranění“, další díly budou věnovány problematice ochraně životního prostředí, společenské angažovanosti a prosazování zájmů ve společenské oblasti.
Název v anglickém jazyce
Social Marketing Campaigns in the Czech Republic III. Human Rights
Popis výsledku anglicky
Monograph "Social Marketing Campaigns in the Czech Republic III. Human Rights" maps the campaigns on the related topics, which were created and implemented in the Czech Republic from 1990 to the present. Based on the campaigns analysis the monograph shows the diversity of the communication of particular issues through media campaigns, events in public space, activities in online environment, educational activities in schools or in other areas. The conclusions of the analysis indicate that there are topics that are given a great attention, as well as themes rather marginalized. With some exceptions, for most topics it can be argued that there is no long-term, continuous communication, which would pave the way to the real change in social thinking and behavior in the desired direction. Other problem is that in the case of a significant portion of the campaigns there is no detailed definition of target group. Thus, these campaigns speak to the general public, which probably influences their effectiveness in a negative way. Finally, for a large part of the campaigns the effectiveness is not monitored and evaluated at all. The positive finding is that a substantial part of the campaigns appeal to young people, primary school pupils as well as young adults. Most of the campaigns are implemented by non-profit organizations, as well as public institutions, which thus have a great possibility to influence the public opinion in this area in a significant rate. This monograph is the third volume of the monograph series, which aims to map out all thematic areas being the subjects of social marketing and social marketing communications in the Czech Republic. The first two parts bear the subtitles “Health Protection” and “Safety and Injury Prevention”, further parts of this series will be devoted to the issues of environmental protection, community involvement and interest promoting in the social field.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87500-88-0
Počet stran knihy
378
Název nakladatele
Radim Bačuvčík - VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—