Significant parameters in brand building of a university
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F17%3A43875439" target="_blank" >RIV/70883521:28130/17:43875439 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Significant parameters in brand building of a university
Popis výsledku v původním jazyce
In a consideration of an ever-increasing competition for students in higher education it is necessary to analyze a brand perception of a university or more precisely of a faculty, manage the brand effectively and adjust marketing communication to target groups which will arouse positive image and at the same time retain it. An analysis of brand image of a selected Czech faculty (Faculty of Multimedia Communications of TBU in Zlín) is therefore an aim of this contribution. Based on the results of two quantitative surveys it is necessary to determine the applicant perception of image parameters of the selected faculty first and then verify whether the contradictory factors significantly affect the perception of chosen university prestige.
Název v anglickém jazyce
Significant parameters in brand building of a university
Popis výsledku anglicky
In a consideration of an ever-increasing competition for students in higher education it is necessary to analyze a brand perception of a university or more precisely of a faculty, manage the brand effectively and adjust marketing communication to target groups which will arouse positive image and at the same time retain it. An analysis of brand image of a selected Czech faculty (Faculty of Multimedia Communications of TBU in Zlín) is therefore an aim of this contribution. Based on the results of two quantitative surveys it is necessary to determine the applicant perception of image parameters of the selected faculty first and then verify whether the contradictory factors significantly affect the perception of chosen university prestige.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity: Brands We Love, Pt I
ISBN
978-80-8105-840-0
ISSN
1339-5726
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
123-131
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
8. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000410451700012