Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Significant parameters in brand building of a university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F17%3A43875439" target="_blank" >RIV/70883521:28130/17:43875439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Significant parameters in brand building of a university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a consideration of an ever-increasing competition for students in higher education it is necessary to analyze a brand perception of a university or more precisely of a faculty, manage the brand effectively and adjust marketing communication to target groups which will arouse positive image and at the same time retain it. An analysis of brand image of a selected Czech faculty (Faculty of Multimedia Communications of TBU in Zlín) is therefore an aim of this contribution. Based on the results of two quantitative surveys it is necessary to determine the applicant perception of image parameters of the selected faculty first and then verify whether the contradictory factors significantly affect the perception of chosen university prestige.

  • Název v anglickém jazyce

    Significant parameters in brand building of a university

  • Popis výsledku anglicky

    In a consideration of an ever-increasing competition for students in higher education it is necessary to analyze a brand perception of a university or more precisely of a faculty, manage the brand effectively and adjust marketing communication to target groups which will arouse positive image and at the same time retain it. An analysis of brand image of a selected Czech faculty (Faculty of Multimedia Communications of TBU in Zlín) is therefore an aim of this contribution. Based on the results of two quantitative surveys it is necessary to determine the applicant perception of image parameters of the selected faculty first and then verify whether the contradictory factors significantly affect the perception of chosen university prestige.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity: Brands We Love, Pt I

  • ISBN

    978-80-8105-840-0

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    123-131

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000410451700012