Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ROLE OF SOCIAL ADVERTISING IN CONTINUITY WITH THE SYSTEM OF VALUES OF ADOLESCENT YOUTH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F17%3A63517707" target="_blank" >RIV/70883521:28130/17:63517707 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ROLE OF SOCIAL ADVERTISING IN CONTINUITY WITH THE SYSTEM OF VALUES OF ADOLESCENT YOUTH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the most complex and most demanding life stages, speaking about the attitude and coping, is the adolescent age. In each stage, the adolescent youth is a bit different and copes with different troubles with themselves, as well as with the inclusion within the society, the characteristic feature of which becomes not only weakening authority of family and school, of the primary socialization factors, but mainly strengthening role of the media, or the advertisement, with the omnipresent presentation of values of the modern consumer society reflecting in the growing consumerism. The aim of the study is not only to determine the preference of values of today&apos;s adolescents, specifically in their teenage years, but to discover what the role of advertising messages is in the particular stage of life, and especially what the impact of social advertising is.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ROLE OF SOCIAL ADVERTISING IN CONTINUITY WITH THE SYSTEM OF VALUES OF ADOLESCENT YOUTH

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most complex and most demanding life stages, speaking about the attitude and coping, is the adolescent age. In each stage, the adolescent youth is a bit different and copes with different troubles with themselves, as well as with the inclusion within the society, the characteristic feature of which becomes not only weakening authority of family and school, of the primary socialization factors, but mainly strengthening role of the media, or the advertisement, with the omnipresent presentation of values of the modern consumer society reflecting in the growing consumerism. The aim of the study is not only to determine the preference of values of today&apos;s adolescents, specifically in their teenage years, but to discover what the role of advertising messages is in the particular stage of life, and especially what the impact of social advertising is.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology : Special Issue for INTE 2017

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    596-603

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044709794