Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Laughter in TV commercials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526730" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526730 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28150/20:63526730

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.stauffenburg.de/asp/books.asp?id=1496" target="_blank" >http://www.stauffenburg.de/asp/books.asp?id=1496</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Laughter in TV commercials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution examines the uses and functions of laughter in television commercials. Based on a database containing 4900 television commercials, a corpus of 1769 spots was compiled, and multimodal aspects of laughter were analysed in this corpus. 14 different parameters related to laughter were annotated (properties of the laughing person or persons, the visual and/or auditory presence of the laughter, context of and cause for the laughter, functions of the laughter in relation to the advertising message, etc.). Laughter is not always related to humour or a comical situation. On the one hand, funny situations can be found in many spots where laughter is absent, while on the other hand, laughter often occurs in situations that are not so funny as to justify its presence. The use of laughter in TV spots is therefore less cogent than one might assume. Its primary function is to illustrate joy and to express positive emotions that should be associated with the product.

  • Název v anglickém jazyce

    Laughter in TV commercials

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution examines the uses and functions of laughter in television commercials. Based on a database containing 4900 television commercials, a corpus of 1769 spots was compiled, and multimodal aspects of laughter were analysed in this corpus. 14 different parameters related to laughter were annotated (properties of the laughing person or persons, the visual and/or auditory presence of the laughter, context of and cause for the laughter, functions of the laughter in relation to the advertising message, etc.). Laughter is not always related to humour or a comical situation. On the one hand, funny situations can be found in many spots where laughter is absent, while on the other hand, laughter often occurs in situations that are not so funny as to justify its presence. The use of laughter in TV spots is therefore less cogent than one might assume. Its primary function is to illustrate joy and to express positive emotions that should be associated with the product.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zeitschrift Fur Semiotik

  • ISSN

    0170-6241

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    103-134

  • Kód UT WoS článku

    000602679500006

  • EID výsledku v databázi Scopus