Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sense versus sensibility. Zlín Industrial design 1918–1958

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526880" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scd.sk/?designum-2-2020" target="_blank" >https://www.scd.sk/?designum-2-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Rozum verzus cit. Zlínsky priemyselný dizajn 1918–1958

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok sa venuje vybraným témam výstavy Rozum versus cit, ktorá bola v roku 2019 realizovaná v Krajskej galérii výtvarného umenia v Zlíne a Galériu G18 Fakulty multimediálnych komunikácií UTB. Prehliadka bola súčasťou rozsiahleho spoločného projektu pracovníkov Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne a Národného technického múzea v Prahe mapujúcom československý priemyselný dizajn v rokoch 1918-1992. Výstava sprevádzaná kritickým katalógom sa zamerala na históriu dizajnu v Zlíne v rokoch 1918 až 1958 a reflektovala najmä expanziu firmy Baťa do radu strojárskych odborov (vrátane oblasti letectva alebo obrábacích strojov) v medzivojnovom období, pôsobenie Školy umenia v Zlíne v priebehu štyridsiatych rokov, osobnosť sochára Vincenca Makovského a jeho žiaka Zdeňka Kovářa, ktorý položil základy výchovy priemyselných dizajnérov v Zlíne.

  • Název v anglickém jazyce

    Sense versus sensibility. Zlín Industrial design 1918–1958

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with selected topics of the exhibition Sense versus Sensibility, which was realized in 2019 in the Regional Gallery of Fine Arts in Zlín and the G18 Gallery of the TBU Faculty of Multimedia Communications. The exhibition was part of an extensive joint project of the staff of Tomas Bata University in Zlín and the National Technical Museum in Prague, mapping Czechoslovak industrial design in the years 1918–1992. The exhibition, accompanied by a critical catalog, focused on the history of design in Zlín from 1918 to 1958 and reflected in particular the expansion of Baťa into a number of engineering fields (including aviation and machine tools) in the interwar period, the activities of the School of Arts in Zlín during 1940&apos;s and the personalities of the sculptor Vincenc Makovský and his pupil Zdeněk Kovář, who laid the foundations for the education of industrial designers in Zlín.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV059" target="_blank" >DG18P02OVV059: Designéři v českých zemích a československý strojírenský průmysl</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Designum

  • ISSN

    1335-034X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    62-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus