Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sense versus Sensibility²: Zlín Industrial Design 1959–1992

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F23%3A63556060" target="_blank" >RIV/70883521:28130/23:63556060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://scd.sk/designum/designum-1-2022/" target="_blank" >https://scd.sk/designum/designum-1-2022/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Rozum verzus cit2 – Zlínsky priemyselný dizajn 1959 – 1992

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok sa zameriava na výstavu Rozum verzus cit, realizovanú v Krajskej galérii výtvarného umenia v Zlíne a v galérii G18 Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne, ktorá bola súčasťou veľkého spoločného projektu UTB a Národného technického múzea v Prahe, mapujúceho československý dizajn v technických disciplínach v rokoch 1918-1992. Druhá prezentácia bola zameraná na históriu dizajnu v Zlíne od roku 1959 do začiatku 90. rokov a reflektovala najmä vývoj vysokoškolského ateliéru tvarovania strojov a nástrojov, dominantné osobnosti pedagogiky a praxe priemyselného dizajnu, najmä Zdeňka Kovářa a Františka Crháka, ako aj prienik absolventov zlínskeho ateliéru do praxe a odraz spolupráce s rôznymi výrobnými podnikmi vo vtedajšom Československu.

  • Název v anglickém jazyce

    Sense versus Sensibility²: Zlín Industrial Design 1959–1992

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the exhibition Sense versus sensibility, realized at the Regional Gallery of Fine Arts in Zlín and the G18 Gallery of the Faculty of Multimedia Communications of the Tomas Bata University in Zlín, which was part of a large joint project of the TBU and the National Technical Museum in Prague, mapping Czechoslovak design in technical disciplines in 1918-1992. The second presentation focused on the history of design in Zlín from 1959 to the early 1990s and reflected in particular the development of the university studio of machine and tool shaping, the dominant personalities of the pedagogy and practice of industrial design, especially Zdeněk Kovář and František Crhák, as well as the penetration of graduates of the Zlín studio into practice and the reflection of cooperation with various manufacturing companies in the then Czechoslovakia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV059" target="_blank" >DG18P02OVV059: Designéři v českých zemích a československý strojírenský průmysl</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Designum

  • ISSN

    1335-034X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    48-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus