Rozum versus cit² – Zlínský průmyslový design 1959–1992
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F22%3A63557178" target="_blank" >RIV/70883521:28130/22:63557178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.galeriezlin.cz/cs/aktuality/pz-2-2022.html" target="_blank" >https://www.galeriezlin.cz/cs/aktuality/pz-2-2022.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozum versus cit² – Zlínský průmyslový design 1959–1992
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje výstavě Rozum versus cit², realizované v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně a galerii G18 Fakulty multimediálních komunikací UTB, která byla součástí rozsáhlého společného projektu pracovníků Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Národního technického muzea v Praze mapujícího československý design v technických disciplínách v letech 1918–1992. V pořadí druhá prezentace se zaměřila na historii designu ve Zlíně v letech od roku 1959 do počátku 90. let a reflektovala zejména rozvoj vysokoškolského ateliéru tvarování strojů a nástrojů, dominantní osobnosti pedagogiky i praxe průmyslového designu, zejména Zdeňka Kováře a Františka Crháka, a také pronikání absolventů zlínského ateliéru do praxe a reflexi spolupráce s různými výrobními podniky v tehdejším Československu.
Název v anglickém jazyce
Sense versus Sensibility²: Zlín Industrial Design 1959–1992
Popis výsledku anglicky
The article deals with the exhibition entitled Sense versus Sensibility², realized in the Regional Gallery of Fine Arts in Zlín and the G18 Gallery of Faculty of Multimedia Communications of the Tomas Bata Univesity. The exhibition, mapping the development of Czechoslovak design in the technical disciplines in the period between 1918 and 1992, was prepared by the TBU and the National Technical Museum in Prague. The second part of this presentation placed special emphasis on the history of machine design in Zlín from 1959 to the early 1990s. It primarily reflected on the development of the studio of machine and tool shaping, the dominant personalities of the pedagogy and practice of industrial design, especially Zdeněk Kovář and František Crhák, as well as the penetration of graduates of the Zlín studio into practice and the reflection of cooperation with various manufacturing companies in the then Czechoslovakia. throughout the former Czechoslovakia.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60402 - Architectural design
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Prostor Zlín
ISSN
1212-1398
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
3-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—