Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526969" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na autorovy zkušenosti z pedagogické praxe související s tématem udržitelného designu. Reflektuje současný stav, kdy je podle jeho názoru během výuky této problematice věnováno málo pozornosti, přestože školní výchova hraje důležitou roli v budování vztahu budoucích designérů k zodpovědnějším přístupům k navrhování. Aplikování přístupu udržitelného designu je proto mnohdy více vedeno jejich osobním zájmem než komplexněji definovaným problémem plánovitě reflektovaným v rámci ateliérové výuky. Druhá část příspěvku je věnována příkladu z praxe, mezinárodnímu projektu REjuvenate European Design, do kterého se studenti UTB zapojili v roce 2015, kdy měli navrhnout redesign odpadů z hotelového provozu do podoby produktů vhodných pro další využití či distribuci. Přestože projekt přinesl celou řadu zajímavých podnětů, bezradnost některých řešení odrážela složitost a komplexitu problematiky upcyklace, na niž návrháři v průběhu práce naráželi.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable Design in the Theory and Practice of Education of Students of Tomas Bata University in Zlín

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the author&apos;s experience in pedagogical practice related to the topic of sustainable design. It reflects the current situation, in which, in his opinion, little attention is paid to this issue during teaching, although school education plays an important role in building the relationship of future designers to more responsible approaches to design. The application of the sustainable design approach is therefore often driven more by their personal interest than by a more comprehensively defined problem that is systematically reflected within studio teaching. The second part of the paper is devoted to a practical example, the international project REjuvenate European Design, in which TBU students participated in 2015, when they were to design a redesign of waste from hotel operations into products suitable for further use or distribution. Although the project provided a number of interesting stimuli, the helplessness of some solutions reflected the complexity of the issue of upcycling, which the designers encountered during the work.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Udržateľný rozvoj v kultúrnej a kreatívnej praxi

  • ISBN

    978-80-553-3628-2

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    16-19

  • Počet stran knihy

    44

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Košiciach

  • Místo vydání

    Košice

  • Kód UT WoS kapitoly