Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526969" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526969 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Udržitelný design v teorii a praxi vzdělávání studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na autorovy zkušenosti z pedagogické praxe související s tématem udržitelného designu. Reflektuje současný stav, kdy je podle jeho názoru během výuky této problematice věnováno málo pozornosti, přestože školní výchova hraje důležitou roli v budování vztahu budoucích designérů k zodpovědnějším přístupům k navrhování. Aplikování přístupu udržitelného designu je proto mnohdy více vedeno jejich osobním zájmem než komplexněji definovaným problémem plánovitě reflektovaným v rámci ateliérové výuky. Druhá část příspěvku je věnována příkladu z praxe, mezinárodnímu projektu REjuvenate European Design, do kterého se studenti UTB zapojili v roce 2015, kdy měli navrhnout redesign odpadů z hotelového provozu do podoby produktů vhodných pro další využití či distribuci. Přestože projekt přinesl celou řadu zajímavých podnětů, bezradnost některých řešení odrážela složitost a komplexitu problematiky upcyklace, na niž návrháři v průběhu práce naráželi.
Název v anglickém jazyce
Sustainable Design in the Theory and Practice of Education of Students of Tomas Bata University in Zlín
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the author's experience in pedagogical practice related to the topic of sustainable design. It reflects the current situation, in which, in his opinion, little attention is paid to this issue during teaching, although school education plays an important role in building the relationship of future designers to more responsible approaches to design. The application of the sustainable design approach is therefore often driven more by their personal interest than by a more comprehensively defined problem that is systematically reflected within studio teaching. The second part of the paper is devoted to a practical example, the international project REjuvenate European Design, in which TBU students participated in 2015, when they were to design a redesign of waste from hotel operations into products suitable for further use or distribution. Although the project provided a number of interesting stimuli, the helplessness of some solutions reflected the complexity of the issue of upcycling, which the designers encountered during the work.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60402 - Architectural design
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Udržateľný rozvoj v kultúrnej a kreatívnej praxi
ISBN
978-80-553-3628-2
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
16-19
Počet stran knihy
44
Název nakladatele
Technická univerzita v Košiciach
Místo vydání
Košice
Kód UT WoS kapitoly
—