Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internet Accessible Remote Laboratories: Scalable E-Learning Tools for Engineering and Science Disciplines, chapter: Remote Experiments in Freshman Engineering Education by Integrated e-Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F11%3A43866581" target="_blank" >RIV/70883521:28140/11:43866581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internet Accessible Remote Laboratories: Scalable E-Learning Tools for Engineering and Science Disciplines, chapter: Remote Experiments in Freshman Engineering Education by Integrated e-Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information communication technologies (ICT) have made it possible to introduce Integrated e-Learning (INTe-L) as a new strategy for teaching physics in engineering education. It is based on the methods that the sciences use for the cognition of the realworld. INTe-L utilizes the e-laboratory which consists of remote experiments, e-simulations, and e-textbooks. Its main features include observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, the search for relevant information, its classification and storing. Only then come the explanation and the mathematical formalism of generalized laws and their consequences. Essential to this method is the active part the student must take in the learning process: in lessons, seminars, and laboratory exercises, but also his/her substantially increased activity in form of projects, search for information, presentations, et cetera. In this chapter, we present the outlines of the remote laboratory integrated in the

  • Název v anglickém jazyce

    Internet Accessible Remote Laboratories: Scalable E-Learning Tools for Engineering and Science Disciplines, chapter: Remote Experiments in Freshman Engineering Education by Integrated e-Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Information communication technologies (ICT) have made it possible to introduce Integrated e-Learning (INTe-L) as a new strategy for teaching physics in engineering education. It is based on the methods that the sciences use for the cognition of the realworld. INTe-L utilizes the e-laboratory which consists of remote experiments, e-simulations, and e-textbooks. Its main features include observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, the search for relevant information, its classification and storing. Only then come the explanation and the mathematical formalism of generalized laws and their consequences. Essential to this method is the active part the student must take in the learning process: in lessons, seminars, and laboratory exercises, but also his/her substantially increased activity in form of projects, search for information, presentations, et cetera. In this chapter, we present the outlines of the remote laboratory integrated in the

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Internet Accessible Remote Laboratories: Scalable E-Learning Tools for Engineering and Science Disciplines. 313: 9781613501863

  • ISBN

    978-1-61350-186-3

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    60-83

  • Počet stran knihy

    676

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey

  • Kód UT WoS kapitoly