INTEGRATED E-LEARNING - NEW TREND IN EDUCATION WITH REMOTE LABORATORIES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10190943" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10190943 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INTEGRATED E-LEARNING - NEW TREND IN EDUCATION WITH REMOTE LABORATORIES
Popis výsledku v původním jazyce
Integrated e-Learning (INTe-L) as a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world is presented. It is based on the elaboratory with remote experiments across the Internet andi its main featuresare the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. Only then come the explanation and the mathematical formalism of generalized laws and their consequences. The indispensable quality of this method is the active part the student has to take in the teaching process both in lessons, seminars and laboratory exercises, but also his/her substantially increased activity in form of projects, searchfor information, presentations etc. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units, Oscillations, and Photovoltaics ar
Název v anglickém jazyce
INTEGRATED E-LEARNING - NEW TREND IN EDUCATION WITH REMOTE LABORATORIES
Popis výsledku anglicky
Integrated e-Learning (INTe-L) as a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world is presented. It is based on the elaboratory with remote experiments across the Internet andi its main featuresare the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. Only then come the explanation and the mathematical formalism of generalized laws and their consequences. The indispensable quality of this method is the active part the student has to take in the teaching process both in lessons, seminars and laboratory exercises, but also his/her substantially increased activity in form of projects, searchfor information, presentations etc. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units, Oscillations, and Photovoltaics ar
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didfyz 2012 - Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva
ISBN
978-80-558-0232-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre Rok vydania: 2013
Místo vydání
Nitra, SK
Místo konání akce
Račkova Dolina, SK
Datum konání akce
17. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—