Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTEGRATED E-LEARNING - NEW TREND IN EDUCATION WITH REMOTE LABORATORIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10190943" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10190943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTEGRATED E-LEARNING - NEW TREND IN EDUCATION WITH REMOTE LABORATORIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integrated e-Learning (INTe-L) as a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world is presented. It is based on the elaboratory with remote experiments across the Internet andi its main featuresare the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. Only then come the explanation and the mathematical formalism of generalized laws and their consequences. The indispensable quality of this method is the active part the student has to take in the teaching process both in lessons, seminars and laboratory exercises, but also his/her substantially increased activity in form of projects, searchfor information, presentations etc. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units, Oscillations, and Photovoltaics ar

  • Název v anglickém jazyce

    INTEGRATED E-LEARNING - NEW TREND IN EDUCATION WITH REMOTE LABORATORIES

  • Popis výsledku anglicky

    Integrated e-Learning (INTe-L) as a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world is presented. It is based on the elaboratory with remote experiments across the Internet andi its main featuresare the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. Only then come the explanation and the mathematical formalism of generalized laws and their consequences. The indispensable quality of this method is the active part the student has to take in the teaching process both in lessons, seminars and laboratory exercises, but also his/her substantially increased activity in form of projects, searchfor information, presentations etc. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units, Oscillations, and Photovoltaics ar

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didfyz 2012 - Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva

  • ISBN

    978-80-558-0232-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre Rok vydania: 2013

  • Místo vydání

    Nitra, SK

  • Místo konání akce

    Račkova Dolina, SK

  • Datum konání akce

    17. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku