Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Energy and its Transformation - Primary School Project Based Education Using Integrated e-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870741" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.797" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.797</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.797" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.08.797</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Energy and its Transformation - Primary School Project Based Education Using Integrated e-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of a pedagogical research into the applicability of the new education strategy - Integrated e Learning (INTe-L) - and its implementation into project-based education. The research was conducted on the subject of Physics and the participants were in 9th grades of two Slovak primary schools. INTe-L is based on the utilisation of experiments (real, remote and virtual) and educational e-materials in the acquisition of the natural science knowledge, as well as the possibilityof using scientific methods in the above-mentioned process. Pedagogical research into the topic "Energy and its transformation" showed, INTe-L is not only an appropriate motivational and interactive way of teaching Physics, but compared with traditionalteaching, it also enables students to better understand real world features.

  • Název v anglickém jazyce

    Energy and its Transformation - Primary School Project Based Education Using Integrated e-learning

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of a pedagogical research into the applicability of the new education strategy - Integrated e Learning (INTe-L) - and its implementation into project-based education. The research was conducted on the subject of Physics and the participants were in 9th grades of two Slovak primary schools. INTe-L is based on the utilisation of experiments (real, remote and virtual) and educational e-materials in the acquisition of the natural science knowledge, as well as the possibilityof using scientific methods in the above-mentioned process. Pedagogical research into the topic "Energy and its transformation" showed, INTe-L is not only an appropriate motivational and interactive way of teaching Physics, but compared with traditionalteaching, it also enables students to better understand real world features.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia: Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013 89

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus