Integrated e-learning - New Strategy of Cognition of Real World in Teaching Physics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207088" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrated e-learning - New Strategy of Cognition of Real World in Teaching Physics
Popis výsledku v původním jazyce
Integrated e-Learning (INTe-L) is a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world. Formally, it is based on the e-laboratory with remote experiments across the Internet, e-simulations and e-textbook. Its main features are the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units Electromagnetic Induction, Oscillations, and Photovoltaics are presented and the experience gained discussed.
Název v anglickém jazyce
Integrated e-learning - New Strategy of Cognition of Real World in Teaching Physics
Popis výsledku anglicky
Integrated e-Learning (INTe-L) is a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world. Formally, it is based on the e-laboratory with remote experiments across the Internet, e-simulations and e-textbook. Its main features are the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units Electromagnetic Induction, Oscillations, and Photovoltaics are presented and the experience gained discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
INNOVATIONS 2009: World Innovations in Engineering Education and Research
ISBN
978-0-9741252-9-9
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
—
Počet stran knihy
427
Název nakladatele
iNEER, P.O. Box 5229, Preston King Station
Místo vydání
Arlington, VA 22205, USA
Kód UT WoS kapitoly
—