Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrated e-learning - New Strategy of Cognition of Real World in Teaching Physics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207088" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrated e-learning - New Strategy of Cognition of Real World in Teaching Physics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integrated e-Learning (INTe-L) is a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world. Formally, it is based on the e-laboratory with remote experiments across the Internet, e-simulations and e-textbook. Its main features are the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units Electromagnetic Induction, Oscillations, and Photovoltaics are presented and the experience gained discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated e-learning - New Strategy of Cognition of Real World in Teaching Physics

  • Popis výsledku anglicky

    Integrated e-Learning (INTe-L) is a new strategy of education of physics based on the method sciences used for the cognition of the Real world. Formally, it is based on the e-laboratory with remote experiments across the Internet, e-simulations and e-textbook. Its main features are the observations of real world phenomena, possibly materialized in data and their evaluation, search for relevant information, its classification and storing. In the paper, the INTe-L strategy is presented and general and pedagogical reasons for its introduction are given. The first experiments with INTe-L on teaching units Electromagnetic Induction, Oscillations, and Photovoltaics are presented and the experience gained discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    INNOVATIONS 2009: World Innovations in Engineering Education and Research

  • ISBN

    978-0-9741252-9-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    427

  • Název nakladatele

    iNEER, P.O. Box 5229, Preston King Station

  • Místo vydání

    Arlington, VA 22205, USA

  • Kód UT WoS kapitoly