Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Objectivization of Traditional Otoneurological Examinations Based on Kinect Sensor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F14%3A43871421" target="_blank" >RIV/70883521:28140/14:43871421 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Objectivization of Traditional Otoneurological Examinations Based on Kinect Sensor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to show possibilities of modern game device such a Microsoft Kinect sensor for examinations in otoneurology. There are several traditional examinations, which can be revived for use in current medical practice. The aim of this study was to utilize skeleton tracking feature of the Microsoft Kinect sensor to monitor patients' movement to provide objective outputs from particular examination. The preliminary tests have shown that device is able to provide significant information that can be useful for implementation of Unterberger's and Hautant's test. Hautant's test has been subsequently programmed for laboratory experiments and in the course of this year the results will be discussed and tested in cooperation with specialists in otoneurology. The combination of Kinect sensor and future software application appear to be further applicable with possible benefits in practice. Using gaming equipment can greatly accelerate the development, because research does n

  • Název v anglickém jazyce

    Objectivization of Traditional Otoneurological Examinations Based on Kinect Sensor

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to show possibilities of modern game device such a Microsoft Kinect sensor for examinations in otoneurology. There are several traditional examinations, which can be revived for use in current medical practice. The aim of this study was to utilize skeleton tracking feature of the Microsoft Kinect sensor to monitor patients' movement to provide objective outputs from particular examination. The preliminary tests have shown that device is able to provide significant information that can be useful for implementation of Unterberger's and Hautant's test. Hautant's test has been subsequently programmed for laboratory experiments and in the course of this year the results will be discussed and tested in cooperation with specialists in otoneurology. The combination of Kinect sensor and future software application appear to be further applicable with possible benefits in practice. Using gaming equipment can greatly accelerate the development, because research does n

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2014 15th International Carpathian Control Conference (ICCC)

  • ISBN

    978-1-4799-3527-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    91-94

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New Jersey, Piscataway

  • Místo konání akce

    Velké Karlovice

  • Datum konání akce

    28. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku