Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

System for Vestibular Examination based on Kinect Sensor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F14%3A43872569" target="_blank" >RIV/70883521:28140/14:43872569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    System for Vestibular Examination based on Kinect Sensor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this research is to verify the ability of of modern game device such a Microsoft Kinect sensor for examinations in otoneurology. One of the traditional tests - Hautant?s test, was selected and its implementation based on Microsoft Kinect skeleton tracking feature will be presented. Hautant?s test has been programmed for laboratory experiments and the results are discussed and tested in cooperation with specialists in otoneurology. However, otoneurology has several other tests that are based on spontaneous or artificial unbalance human movement tracking. The combination of Kinect sensor and future software application therefore appear to be further applicable with possible benefits in practice. Using gaming equipment can also greatly accelerate the development. The research does not need to focus on the hardware development and the efforts may be directed to the implementation of the particular task. The objectives and results may be earlier deployed for practical tests a

  • Název v anglickém jazyce

    System for Vestibular Examination based on Kinect Sensor

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this research is to verify the ability of of modern game device such a Microsoft Kinect sensor for examinations in otoneurology. One of the traditional tests - Hautant?s test, was selected and its implementation based on Microsoft Kinect skeleton tracking feature will be presented. Hautant?s test has been programmed for laboratory experiments and the results are discussed and tested in cooperation with specialists in otoneurology. However, otoneurology has several other tests that are based on spontaneous or artificial unbalance human movement tracking. The combination of Kinect sensor and future software application therefore appear to be further applicable with possible benefits in practice. Using gaming equipment can also greatly accelerate the development. The research does not need to focus on the hardware development and the efforts may be directed to the implementation of the particular task. The objectives and results may be earlier deployed for practical tests a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Circuits, Systems and Signal Processing

  • ISSN

    1998-4464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    343-350

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus