Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching several variable calculus aided by a freely accessible web presentation containing figures and animations and its use for other universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F16%3A43875275" target="_blank" >RIV/70883521:28140/16:43875275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching several variable calculus aided by a freely accessible web presentation containing figures and animations and its use for other universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this contribution, the authors describe some experiences that they have gained during the creation of an original, freely-accessible Web-presentation and website for Mathematics teaching at the Faculty of Applied Informatics of Tomas Bata University in Zlín. They assume that the knowledge stated herein can also be utilized by authors of similar documents at other universities. The web-presentation is composed of more than 160 demonstrations, includes figures with accompanying explanatory mathematical texts and 50 animations of the calculus of several variables is welcomed - especially by students in the combined form of study; where there is a minimum quantity of direct tuition. Calculus is usually taught at the Bachelor degree level at universities with technical disciplines. The greatest advantage of the web-presentation lies in its relative independence to the Several Variable Calculus Modification study literature. The experience presented herein may be used by other educators or students in the preparation of their own website. The website is also created in English - so that, in case of interest, students of foreign universities can take advantage of it.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching several variable calculus aided by a freely accessible web presentation containing figures and animations and its use for other universities

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution, the authors describe some experiences that they have gained during the creation of an original, freely-accessible Web-presentation and website for Mathematics teaching at the Faculty of Applied Informatics of Tomas Bata University in Zlín. They assume that the knowledge stated herein can also be utilized by authors of similar documents at other universities. The web-presentation is composed of more than 160 demonstrations, includes figures with accompanying explanatory mathematical texts and 50 animations of the calculus of several variables is welcomed - especially by students in the combined form of study; where there is a minimum quantity of direct tuition. Calculus is usually taught at the Bachelor degree level at universities with technical disciplines. The greatest advantage of the web-presentation lies in its relative independence to the Several Variable Calculus Modification study literature. The experience presented herein may be used by other educators or students in the preparation of their own website. The website is also created in English - so that, in case of interest, students of foreign universities can take advantage of it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    "Neuveden"

  • Číslo periodika v rámci svazku

    "Neuveden"

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    676-681

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus