Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Conceptual Framework for Integrating TPB With Context-Relevant Variables to Predict e-Learning Success During the Covid -19 Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F22%3A63552178" target="_blank" >RIV/70883521:28140/22:63552178 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/22:63552178

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Conceptual Framework for Integrating TPB With Context-Relevant Variables to Predict e-Learning Success During the Covid -19 Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID-19 pandemic has necessitated the digitalization of some aspects of our lives including education. However, as we witness a phenomenal rise in the demand for online learning, the decision to migrate to online learning platforms is dependent on the learner’s preparedness to embrace it. The objective of this study is to conceptualize a framework that measures the tendency of learners to adopt online learning in an era characterised by so many disruptions. To do this, we adopt document analysis on databases such as SCOPUS, Web of Science, EBSCO and Google Scholar using Boolean search engines; AND, OR, NOT, *, (), ‘’’’, +, -, &lt;,&gt;. mainly on current scientific manuscripts through the use of the keywords “e-learning”, “theory of planned behaviour”, “Covid 19”, “distance learning”, “environmental factors” and “academic technology adoption”. Subsequently, we integrate the theory of planned behaviour with other context-relevant variables as the bases of the study and conceptualise a framework to predict e-learning success in the covid-19 era. This study contributes to the scientific body of knowledge on e-learning, particularly from the perspective of a forced mass adoption of e-learning occasioned by a global pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    A Conceptual Framework for Integrating TPB With Context-Relevant Variables to Predict e-Learning Success During the Covid -19 Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID-19 pandemic has necessitated the digitalization of some aspects of our lives including education. However, as we witness a phenomenal rise in the demand for online learning, the decision to migrate to online learning platforms is dependent on the learner’s preparedness to embrace it. The objective of this study is to conceptualize a framework that measures the tendency of learners to adopt online learning in an era characterised by so many disruptions. To do this, we adopt document analysis on databases such as SCOPUS, Web of Science, EBSCO and Google Scholar using Boolean search engines; AND, OR, NOT, *, (), ‘’’’, +, -, &lt;,&gt;. mainly on current scientific manuscripts through the use of the keywords “e-learning”, “theory of planned behaviour”, “Covid 19”, “distance learning”, “environmental factors” and “academic technology adoption”. Subsequently, we integrate the theory of planned behaviour with other context-relevant variables as the bases of the study and conceptualise a framework to predict e-learning success in the covid-19 era. This study contributes to the scientific body of knowledge on e-learning, particularly from the perspective of a forced mass adoption of e-learning occasioned by a global pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 21st European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-914587-56-6

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

    2048-8645

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    365-372

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Brighton

  • Datum konání akce

    27. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku