Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increasing the safety and security of strategic railway terminals through environmental and situational aspects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F24%3A63585518" target="_blank" >RIV/70883521:28140/24:63585518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23789689.2024.2403883" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23789689.2024.2403883</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23789689.2024.2403883" target="_blank" >10.1080/23789689.2024.2403883</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increasing the safety and security of strategic railway terminals through environmental and situational aspects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rail transport is a vital sub-sector of critical infrastructure (CI) in public transportation, primarily through high-speed rail for national and international travel. Strategic railway terminals, designed for high-capacity entry/exit of people and cargo, are key elements of CI. However, they are also considered soft targets due to threats like terrorism and criminal activity. Current directives, standards, and procedures are inadequate for protecting these publicly accessible spaces, which are also critical infrastructure elements (CIE). There are no specific security standards for the technical protection of strategic railway or transport terminals. In response, a methodological procedure has been developed to enhance protection levels. This procedure is based on the CPTED (Crime Prevention Through Environmental Design) concept, incorporating international standards for crime and terrorism prevention. It focuses on assessing the environmental and situational security of railway terminals and recommending additional technical measures to address gaps in protection.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing the safety and security of strategic railway terminals through environmental and situational aspects

  • Popis výsledku anglicky

    Rail transport is a vital sub-sector of critical infrastructure (CI) in public transportation, primarily through high-speed rail for national and international travel. Strategic railway terminals, designed for high-capacity entry/exit of people and cargo, are key elements of CI. However, they are also considered soft targets due to threats like terrorism and criminal activity. Current directives, standards, and procedures are inadequate for protecting these publicly accessible spaces, which are also critical infrastructure elements (CIE). There are no specific security standards for the technical protection of strategic railway or transport terminals. In response, a methodological procedure has been developed to enhance protection levels. This procedure is based on the CPTED (Crime Prevention Through Environmental Design) concept, incorporating international standards for crime and terrorism prevention. It focuses on assessing the environmental and situational security of railway terminals and recommending additional technical measures to address gaps in protection.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainable and Resilient Infrastructure

  • ISSN

    2378-9689

  • e-ISSN

    2378-9697

  • Svazek periodika

    2025

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Kód UT WoS článku

    001318493000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85204449097