Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paradigmatický dualismus ve výzkumu v multikulturní výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509951" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Paradigmatický dualismus ve výzkumu v multikulturní výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek vychází z potřeby přiblížit základní koncepce výzkumu v multikulturní výchově v USA, které mohou sloužit jako prostředek k popisu situace v této oblasti v rámci českého pedagogického prostředí. Domácí výzkum v oblasti multikulturní výchovy postrádá jasně vymezené cíle, obsah i metody, přičemž jejich definování není možné bez formulace základních přístupů k výzkumu v této oblasti. V příspěvku jsou uvedena dvě základní možná paradigmata, na základě kterých lze realizovat výzkum v multikulturní výchově. Jde o deterministické a indeterministické paradigma vycházející z ideových konceptů etnocentrismu a kulturního relativismu. V rámci těchto přístupů můžeme nacházet nejen inspiraci, ale také ponaučení z chyb dvou paradigmat formulovaných v USA: z asimilacionistického a pluralistického paradigmatu.

  • Název v anglickém jazyce

    Paradigms dualism of research on multicultural education

  • Popis výsledku anglicky

    Basic concepts of research on multicultural education in the USA are described in this article. These concepts can be used as an instrument for description of situation in this research area in the Czech pedagogical background. Domestic research on multicultural education miss clear aims, contents and methods. Definition of these attributes is not possible without formulation of basic approach to research on multicultural education. In the paper two possible basic approaches are described, due to theseapproaches we can do research on multicultural education. Deterministic and indeterministic approaches are based on ideological concepts of ethnocentrism and cultural relativism. Two paradigms from USA: assimilation and pluralism, can be inspirational for us.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus