Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multikulturní vzdělávání v post-socialistické České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F08%3A00501464" target="_blank" >RIV/49777513:23330/08:00501464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multicultural Education in the Post-Socialist Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with multicultural education as it is applied in secondary schools in the Czech Republic. It addresses the present situation, and materials used for the application of multicultural education in school reform that is under consideration.It deals also with other educational documents and some legal regulations covering this area. It examines which perspectives, and which conceptions of multiculturalism, influence the creators of curricula reform and what are teachers' possibilities. Italso looks at how multicultural education relates to the so-called Roma problem and what possible approaches to the whole issue it enables. The text represents the partial output of more extensive research that monitors how the wording of official documents can make the relations in society more complicated. Its sources are semi-structured dialogues with twelve high school teachers and the analysis of school documents.

  • Název v anglickém jazyce

    Multicultural Education in the Post-Socialist Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with multicultural education as it is applied in secondary schools in the Czech Republic. It addresses the present situation, and materials used for the application of multicultural education in school reform that is under consideration.It deals also with other educational documents and some legal regulations covering this area. It examines which perspectives, and which conceptions of multiculturalism, influence the creators of curricula reform and what are teachers' possibilities. Italso looks at how multicultural education relates to the so-called Roma problem and what possible approaches to the whole issue it enables. The text represents the partial output of more extensive research that monitors how the wording of official documents can make the relations in society more complicated. Its sources are semi-structured dialogues with twelve high school teachers and the analysis of school documents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Anthropolology of/in Post-Socialist World

  • ISBN

    978-80-7335-120-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Leda

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    3. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku