Multikulturní vzdělávání v post-socialistické České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F08%3A00501464" target="_blank" >RIV/49777513:23330/08:00501464 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multicultural Education in the Post-Socialist Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with multicultural education as it is applied in secondary schools in the Czech Republic. It addresses the present situation, and materials used for the application of multicultural education in school reform that is under consideration.It deals also with other educational documents and some legal regulations covering this area. It examines which perspectives, and which conceptions of multiculturalism, influence the creators of curricula reform and what are teachers' possibilities. Italso looks at how multicultural education relates to the so-called Roma problem and what possible approaches to the whole issue it enables. The text represents the partial output of more extensive research that monitors how the wording of official documents can make the relations in society more complicated. Its sources are semi-structured dialogues with twelve high school teachers and the analysis of school documents.
Název v anglickém jazyce
Multicultural Education in the Post-Socialist Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This study deals with multicultural education as it is applied in secondary schools in the Czech Republic. It addresses the present situation, and materials used for the application of multicultural education in school reform that is under consideration.It deals also with other educational documents and some legal regulations covering this area. It examines which perspectives, and which conceptions of multiculturalism, influence the creators of curricula reform and what are teachers' possibilities. Italso looks at how multicultural education relates to the so-called Roma problem and what possible approaches to the whole issue it enables. The text represents the partial output of more extensive research that monitors how the wording of official documents can make the relations in society more complicated. Its sources are semi-structured dialogues with twelve high school teachers and the analysis of school documents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Anthropolology of/in Post-Socialist World
ISBN
978-80-7335-120-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Leda
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
3. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—