Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Domain-Specific Context of Students´ Self-Regulated Learning in the Preparation of Helping Professions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865613" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865613 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Domain-Specific Context of Students´ Self-Regulated Learning in the Preparation of Helping Professions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current research on self-regulated learning has stressed the important role of cognitive and non-cognitive components in achieving academic success. However, there has not been a clear consensus on whether these components are context-specific, or rather generalisable across subject domains and disciplines. Using a subject research design, the present study assessed differences in students´ self-regulated learning process (motivational beliefs and metacognitive process) among university students inthe designated field (social work) and the methodological area (social research) in the university preparation of helping professions. The analysis suggested that the more positive students´ motivational beliefs are, particularly the perceived utility ofa subject and goal motivation (with the exception of the perceived difficulty of a subject) in students, the deeper their metacognitive process becomes. If a student perceives a subject as difficult, it does not need to be a key factor/b

  • Název v anglickém jazyce

    Domain-Specific Context of Students´ Self-Regulated Learning in the Preparation of Helping Professions

  • Popis výsledku anglicky

    The current research on self-regulated learning has stressed the important role of cognitive and non-cognitive components in achieving academic success. However, there has not been a clear consensus on whether these components are context-specific, or rather generalisable across subject domains and disciplines. Using a subject research design, the present study assessed differences in students´ self-regulated learning process (motivational beliefs and metacognitive process) among university students inthe designated field (social work) and the methodological area (social research) in the university preparation of helping professions. The analysis suggested that the more positive students´ motivational beliefs are, particularly the perceived utility ofa subject and goal motivation (with the exception of the perceived difficulty of a subject) in students, the deeper their metacognitive process becomes. If a student perceives a subject as difficult, it does not need to be a key factor/b

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1240" target="_blank" >GA406/09/1240: Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů pomáhajících profesí.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia: Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    330-340

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus