Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intellectually Gifted Pupils and Educational Problems Connected to Their Gift Development in a Common Integrated Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865975" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intellectually Gifted Pupils and Educational Problems Connected to Their Gift Development in a Common Integrated Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with issues related to improving the quality of education of intellectually gifted pupils. Intellectually gifted pupils and educational problems connected to their gift development in a common integrated classroom are described. Usinginterviews with four gifted pupils, six key categories were identified. It was found out that educational problems are caused by the disrespect of the educational needs of these pupils and the wrong interpretation of these needs by teachers. The described research probe adds further knowledge to the already known listing of typical cognitive characteristics of gifted pupils and sets up conditions needed for these characteristics to be developed and hence eliminate educational problems of these children.

  • Název v anglickém jazyce

    Intellectually Gifted Pupils and Educational Problems Connected to Their Gift Development in a Common Integrated Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with issues related to improving the quality of education of intellectually gifted pupils. Intellectually gifted pupils and educational problems connected to their gift development in a common integrated classroom are described. Usinginterviews with four gifted pupils, six key categories were identified. It was found out that educational problems are caused by the disrespect of the educational needs of these pupils and the wrong interpretation of these needs by teachers. The described research probe adds further knowledge to the already known listing of typical cognitive characteristics of gifted pupils and sets up conditions needed for these characteristics to be developed and hence eliminate educational problems of these children.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Talented Learner

  • ISBN

    978-80-210-5701-2

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    96 - 106

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly