Enhancement of Self-efficacy in Pre-service Teachers: Potentials of Improvement of Teacher Preparation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868456" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Rozvoj vnímanej zdatnosti (self-efficacy) študentov učiteľstva: možnosti zlepšenia učiteľského vzdelávania
Popis výsledku v původním jazyce
Vnímaná zdatnosť je osobné presvedčenie, že človek je schopný vykonávať úkony vhodným a účinným spôsobom na dosiahnutie určitých cieľov. U učiteľa je vnímaná zdatnosť schopnosť plánovať výučbu a dosiahnuť vzdelávacie ciele. Je to v skutočnosti presvedčenie učiteľa o jeho / jej schopnosti učiť žiakov účinne a efektívne. Výsledky výskumu ukazujú, že vnímaná zdatnosť existuje už v príprave študentov pripravujúcich sa na výkon povolania a prekvapivo, väčšina z nich dosahuje jej uspokojivú úroveň. Vnímaná zdatnosť sa vyvíja pri odbornej príprave študenta, ale môže klesať kvôli autentickým skúsenostiam v školách.
Název v anglickém jazyce
Enhancement of Self-efficacy in Pre-service Teachers: Potentials of Improvement of Teacher Preparation
Popis výsledku anglicky
Self-efficacy is the personal belief that one is capable of performing in an appropriate and effective manner to attain certain goals. Teacher self-efficacy is the teacher´s personal belief an ability to plan instruction and accomplish instructional objectives. It is in effect the conviction the teacher has about his/her ability to teach pupils efficiently and effectively. Research findings show that self-efficacy exists already in pre-service teachers, and, surprisingly, the majority of them have a satisfactory level of it. Pre-service teachers usually score in the middle of scales measuring this concept. Self-efficacy develops during the professional preparation of the student; however, it may decline due to authentic experiences at schools. A. Bandura determined four sources contributing to enhancement of self-efficacy, i. e., mastery experiences, vicarious experiences, verbal persuation, and emotional and physical arousal. There is empirical evidence that if the students preparatio
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
62-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—