Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancement of Self-efficacy in Pre-service Teachers: Potentials of Improvement of Teacher Preparation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868456" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj vnímanej zdatnosti (self-efficacy) študentov učiteľstva: možnosti zlepšenia učiteľského vzdelávania

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vnímaná zdatnosť je osobné presvedčenie, že človek je schopný vykonávať úkony vhodným a účinným spôsobom na dosiahnutie určitých cieľov. U učiteľa je vnímaná zdatnosť schopnosť plánovať výučbu a dosiahnuť vzdelávacie ciele. Je to v skutočnosti presvedčenie učiteľa o jeho / jej schopnosti učiť žiakov účinne a efektívne. Výsledky výskumu ukazujú, že vnímaná zdatnosť existuje už v príprave študentov pripravujúcich sa na výkon povolania a prekvapivo, väčšina z nich dosahuje jej uspokojivú úroveň. Vnímaná zdatnosť sa vyvíja pri odbornej príprave študenta, ale môže klesať kvôli autentickým skúsenostiam v školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancement of Self-efficacy in Pre-service Teachers: Potentials of Improvement of Teacher Preparation

  • Popis výsledku anglicky

    Self-efficacy is the personal belief that one is capable of performing in an appropriate and effective manner to attain certain goals. Teacher self-efficacy is the teacher´s personal belief an ability to plan instruction and accomplish instructional objectives. It is in effect the conviction the teacher has about his/her ability to teach pupils efficiently and effectively. Research findings show that self-efficacy exists already in pre-service teachers, and, surprisingly, the majority of them have a satisfactory level of it. Pre-service teachers usually score in the middle of scales measuring this concept. Self-efficacy develops during the professional preparation of the student; however, it may decline due to authentic experiences at schools. A. Bandura determined four sources contributing to enhancement of self-efficacy, i. e., mastery experiences, vicarious experiences, verbal persuation, and emotional and physical arousal. There is empirical evidence that if the students preparatio

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    62-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus