Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Critical and Creative Thinking at Education and Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43869720" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43869720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Critical and Creative Thinking at Education and Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monograph provides an overview of current concepts of critical and creative thinking in the context of education and key competencies of the individual. The authors divided the monograph into two dimensions, theoretical and empirical. Theoretical dimension discusses and defines the personality and the cognitive psychology of individuals, key competencies, critical thinking and creative thinking. These themes are summarized in the conclusion of the theoretical dimension to the schema, which characterizesthe relationship between personality, critical and creative thinking. The empirical dimension presents the results of the research, which is engaged in exploration of the critical and creative thinking in tertiary education. The authors clearly define the terms and summarize research data, ideas and suggestions that enable a comprehensive view on the issue.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical and Creative Thinking at Education and Research

  • Popis výsledku anglicky

    Monograph provides an overview of current concepts of critical and creative thinking in the context of education and key competencies of the individual. The authors divided the monograph into two dimensions, theoretical and empirical. Theoretical dimension discusses and defines the personality and the cognitive psychology of individuals, key competencies, critical thinking and creative thinking. These themes are summarized in the conclusion of the theoretical dimension to the schema, which characterizesthe relationship between personality, critical and creative thinking. The empirical dimension presents the results of the research, which is engaged in exploration of the critical and creative thinking in tertiary education. The authors clearly define the terms and summarize research data, ideas and suggestions that enable a comprehensive view on the issue.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7315-239-0

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy