Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v pedagogické komunikaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA130168Q" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A130168Q - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v pedagogické komunikaci
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie monografie si klade za cíl vyjádřit kontext speciálních vzdělávacích potřeb se zřetelem na romské žáky, druhou cílovou skupinu tvoří žáci s lehkým mentálním postižením, u nichž se uplatňování integračních tendencí jeví jako nejobtížnější. Třetí cílovou skupinou jsou děti a žáci s kombinovaným postižením, s důrazem na mentální postižení Text knihy je členěn do čtyř hlavních kapitol přinášející východiska řešeného tématu. Jde především o legislativní uchopení SVP a jeho srovnání v mezinárodnímkontextu. Odborné kompetence (speciálních) pedagogů významně determinují komunikaci ve školní praxi. Jsou formovány v pregraduální přípravě a dále upevňovány v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Kniha je věnována pedagogům v praxi i odborníkům v oblasti výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Pupils with Special Educational Needs in Pedagogical Communication
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with the context of special educational needs defined by currently valid legislative and other methodical or curricular documents with respect to the socially excluded Romani pupils and pupils with mild mental disability. It defines basic key factors which affect the process of education and the quality of pedagogical communication. The space is given to the personality of teacher, their competences and qualities. Partial empirical investigations which are the result of research aimscarried out at the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava are presented in the individual chapters.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-022-3
Počet stran knihy
118
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—