Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Context of Special Educational Needs of Selected Pupils in Primary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13015B0" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13015B0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Context of Special Educational Needs of Selected Pupils in Primary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The monograph deals with the context of special educational needs defined by currently valid legislative and other methodical or curricular documents with respect to the socially excluded Romani pupils and pupils with mild mental disability. It defines basic key factors which affect the process of education and the quality of pedagogical communication. The space is given to the personality of teacher, their competences and qualities. Partial empirical investigations which are the result of research aimscarried out at the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava are presented in the individual chapters.

  • Název v anglickém jazyce

    The Context of Special Educational Needs of Selected Pupils in Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph deals with the context of special educational needs defined by currently valid legislative and other methodical or curricular documents with respect to the socially excluded Romani pupils and pupils with mild mental disability. It defines basic key factors which affect the process of education and the quality of pedagogical communication. The space is given to the personality of teacher, their competences and qualities. Partial empirical investigations which are the result of research aimscarried out at the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava are presented in the individual chapters.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-171-8

  • Počet stran knihy

    97

  • Název nakladatele

    Pedagogical Faculty of University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy