Radosti a trápení nadaných dětí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869659" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8" target="_blank" >10.5817/SP2013-2-3-8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Radosti a trápení nadaných dětí.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, jaká jsou přání, radosti, strachy a trápení jedenáctiletých nadaných dětí. Prvním výzkumným nástrojem byl nominační dotazník pro třídní učitele jako metoda následné identifikace 71 nadaných dětí. Ve druhém dotazníku vybrané nadané děti odpovídaly na otevřené otázky: Jaké je tvoje největší přání? Z čeho máš největší radost? Z čeho máš největší strach? Co tě nejvíc trápí? Výzkumná data byla zpracována pro každou otázku zvlášť na úrovniprimární analýzy četnosti výskytu kategorizovaných odpovědí. Na základě srovnání těchto dat se skupinou dětí bez identifikovaného nadání byly definovány obecné kategorie, které považujeme za specifické pro skupinu nadaných dětí z našeho výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Joys and worries of gifted children
Popis výsledku anglicky
This article presents the findings of a probe research, the aim of which was to discover what the wishes, joys, fears and worries of gifted eleven-year old children are. The first research tool was a questionnaire based on the nomination technique whichwas given to the class teachers. This served as a method for a consecutive identification of 71 gifted children. The children filled out questionnaire, where they answered the following questions: What is your greatest wish? What makes you feel joy? Whatdo you fear the most? What is your biggest worry? The research data were processed for each question separately on the level of primary analysis of the categorised answers frequency of appearance. The general categories that are considered to be specific for the group of gifted children from our research were based on the comparison of these data with a group of children without identified giftedness.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2-3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
125 - 140
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—