Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Radosti a trápení nadaných dětí.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869659" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-8" target="_blank" >10.5817/SP2013-2-3-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Radosti a trápení nadaných dětí.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, jaká jsou přání, radosti, strachy a trápení jedenáctiletých nadaných dětí. Prvním výzkumným nástrojem byl nominační dotazník pro třídní učitele jako metoda následné identifikace 71 nadaných dětí. Ve druhém dotazníku vybrané nadané děti odpovídaly na otevřené otázky: Jaké je tvoje největší přání? Z čeho máš největší radost? Z čeho máš největší strach? Co tě nejvíc trápí? Výzkumná data byla zpracována pro každou otázku zvlášť na úrovniprimární analýzy četnosti výskytu kategorizovaných odpovědí. Na základě srovnání těchto dat se skupinou dětí bez identifikovaného nadání byly definovány obecné kategorie, které považujeme za specifické pro skupinu nadaných dětí z našeho výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Joys and worries of gifted children

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the findings of a probe research, the aim of which was to discover what the wishes, joys, fears and worries of gifted eleven-year old children are. The first research tool was a questionnaire based on the nomination technique whichwas given to the class teachers. This served as a method for a consecutive identification of 71 gifted children. The children filled out questionnaire, where they answered the following questions: What is your greatest wish? What makes you feel joy? Whatdo you fear the most? What is your biggest worry? The research data were processed for each question separately on the level of primary analysis of the categorised answers frequency of appearance. The general categories that are considered to be specific for the group of gifted children from our research were based on the comparison of these data with a group of children without identified giftedness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    125 - 140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus